TOP

Klantenbinder: Eigenaar Jan Diebels van Dedicated

Klanten bereiken, beroeren en verleiden, hoe doe je dat? In deze rubriek laten we ondernemers aan het woord die dit in de vingers hebben. Dit keer vertelt eigenaar Jan Diebels van Dedicated in Nijmegen over de verschillende acties die hij organiseert.

Je bent bezig met het organiseren van een modeshow. Wat kunnen we precies verwachten?
“De modeshow gaan wij in samenwerking met de Compagnie Nijmegen en Blink Kappers doen. Wij kleden de modellen en de kappers doen de visagie en het haar van de modellen. De show is voor onze vaste klanten en mensen uit ons netwerk, maar daarbuiten is ook iedereen welkom. Het evenement wordt gehouden in de Compagnie. We zorgen voor een leuke goodiebag en verloten prijzen.”

Voor de modeshow werken jullie samen met andere ondernemers. Waarom kiezen jullie hiervoor?
“Het is tegenwoordig belangrijk dat je samenwerkt om de interesse van de consument te wekken. Voor deze show werken we samen met een kapper, een hip restaurant/bar uit Nijmegen en een dj om er gezamenlijk een mooie show van te maken. Wat mij betreft is de modeshow niet eens het belangrijkste, maar ik wil de klant gewoon een leuke avond bezorgen. Daarnaast is het heel leuk als er over een evenement als dit gesproken wordt, waardoor de interesse van anderen ook wordt gewekt.”

Laatst heb je een voetbaltoernooi voor klanten en leveranciers georganiseerd. Wat hield deze actie precies in?
“De naam van de winkel ‘Dedicated‘ betekent toegewijd. Dat toegewijde willen wij door verschillende acties laten zien. Omdat wij heel dankbaar zijn dat de klanten en leveranciers bij ons komen en blijven, leek het ons leuk om een zaalvoetbaltoernooi te organiseren. 100 mensen deden mee in twaalf teams. De teams werden zo ingedeeld dat er in ieder geval een fulltime medewerker en een oproepkracht van onze winkels in zat. Daarbij kwam een oudere en jongere klant, een vertegenwoordiger en iemand uit ons netwerk. De reacties achteraf waren erg positief. Het leuke is dat wij door een evenement als dit onze klant en vertegenwoordiger beter leren kennen.”

Wat hoop je met deze acties te bereiken voor de winkels?
“Hiermee hoop ik dat het ‘Dedicated’ gevoel wordt overgebracht. Voor ons is de verkoop belangrijk, maar het moet wel op de ‘Dedicated’ manier. Doordat wij onze klant graag willen leren kennen, merken we dat de zij ons niet alleen zien als verkopers. Wij krijgen bijvoorbeeld geboorte- en trouwkaarten naar de winkels gestuurd, maar ook rouwkaarten. Dat geeft aan dat de klant zich ook echt toegewijd voelt naar de winkel toe.”

Staan er verder nog speciale acties in de planning?
“De zaalvoetbalactie was zo’n succes dat we er een jaarlijks evenement van willen maken. De vertegenwoordigers zijn zo enthousiast dat ze het nu al over het nieuwe toernooi hebben. We zijn nu natuurlijk druk bezig met het organiseren van de modeshow. Deze show willen we ongeveer twee keer per jaar gaan organiseren. Verder willen we ook vaker onze merken uitnodigen in de winkel om zo over hun merk te komen vertellen.”