TOP

Kingpins introduceert nieuw beursconcept

Een nieuwe modebeurs debuteert tijdens Kingpins Amsterdam.

Op 13 en 14 april 2016 vindt Kingpins Amsterdam plaats. Naast deze beurs zal het nieuwe beursconcept ‘Why by Kingspins’ zijn debuut maken, dat meldt Sportswear International. Ook dit evenement wordt georganiseerd door de Kingpins Shows’ oprichters Andrew Olah en Kris Dumon. Tijdens de nieuwe beurs ligt de focus op branding binnen de denimindustrie.

Andrew Olah: ‘’Er is nog geen beursconcept dat zich voldoende focust op branding, accessoire-, label- en tagbedrijven. Why is ontstaan uit het idee dat branding de sleutel is tot het succes van een denimlabel, en dat het een gebied is binnen onze branche dat erg interessant is op dit moment.”

Het evenement vindt plaats in het Transformatorhuis in Amsterdam. Why by Kingpins dient als een platform voor denimlabels en branding-bedrijven. Bezoekers vinden er alles wat met branding te maken heeft, van labels en trims tot accessoires en innovatieve technologieën. Why by Kingpins zal net als Kingpins seminars, panels en catering aanbieden.

Kris Dumon: “Ik wilde een platform creëren waar het nieuwe naast het oude gepresenteerd kan worden zodat mensen geïnspireerd zullen raken om iets anders te doen dan het oude alsmaar her te gebruiken. Ik ben al lang fan van Kingspins en ik bewonder de manier waarop het DNA van de show is gaan vermengen met het DNA van de denimindustrie. Tijdens Kingpins is er niet veel ruimte om meerdere branding bedrijven te presenteren. Met Why hebben we de kans om bedrijven aan ons te binden en een omgeving te creëren die voor branding zal doen wat Kingpins voor denim heeft gedaan.”

Bezoekers van Kingpins Amsterdam krijgen ook de mogelijkheid om Why bij Kingpins te bezoeken.