TOP

Jeansmerk Lois opent boetiek in de Negen Straatjes

Het Spaanse jeansmerk Lois opent in maart 2014 een boetiek in de Negen Straatjes in Amsterdam. Momenteel heeft het bedrijf een pop-up store aan het Rokin waar de twaalf bekendste kledingstukken van het merk worden verkocht.

Het is de bedoeling dat de nieuwe boetiek van Lois ‘de mensen gaat verrassen’, aldus commercieel directeur Michael Blankenstein. In februari 2012 werd de Nederlandse licentiehouder van het merk nog failliet verklaard. Lois is toen overgenomen door het Spaanse moederbedrijf.

Aangepaste strategie
Nu Nederland weer aan de slag gaat met het jeansmerk is de strategie aangepast. “Met wholesale alleen is het moeilijk om er weer tussen te komen als merk”, zegt Blankenstein. De winkel moet de mensen herinneren aan ‘het oudste jeansmerk van Europa’ en zal daarnaast fungeren als een showroom voor retailers. Zo kunnen zij zien dat er nog steeds markt is voor het spijkerbroekenmerk.

Ander publiek
Volgens de commercieel directeur ging het vorig jaar mis met het merk omdat het mee wilde vechten met de grote namen als Diesel en G-Star. Inmiddels richt Lois zich op een ander publiek. Het wil de consument die normaal niet veel jeans draagt, kennis laten maken met het spijkerbroekenmerk van vroeger.