TOP

Jeansconcept Greanz breidt uit

Het eco en fair trade jeansconcept Greanz heeft deze maand 2 winkels geopend: in Amersfoort-centrum en in Soest. In 2015 moet het concept 50 winkels in Nederland hebben. En dat terwijl de formule pas sinds eind 2009 bestaat: toen opende de eerste winkel in Amersfoort-Vathorst.

Alle kleding die wordt verkocht bij Greanz is volledig ecologisch, fair trade, klimaatneutraal, duurzaam en kinderarbeidvrij. Het grootste deel van de collectie heeft het Max Havelaar- en het Made-by keurmerk. Anders dan veel andere verantwoorde winkelconcepten richt Greanz zich met de prijzen op het middensegment. Het merkenpakket bestaat uit Blue Level, MUD Jeans, Suite69, Dweezilsfriend, Simple Shoe en Silk Jewellery. Daarnaast wordt vanaf de herfstcollectie 2011 het eigen jeansmerk Greanz gelanceerd als volwaardig label met jeans, tops, jacks en accessoires. Vanaf dat seizoen zal Greanz ook beschikbaar zijn voor het wholesale-kanaal en kunnen andere winkeliers het verantwoorde jeansmerk dus ook inkopen.

Ambitieus

Ondernemer Martin Visser is de bedenker van het Greanz-concept. In december 2009 opende de eerste winkel, met het ambitieuze plan om de formule uit te rollen over heel Nederland. De recente openingen in Amersfoort-centrum en Soest stonden al een tijdje op de planning. In november moet een winkel openen in Ede en de eerste drie franchisewinkels moeten begin 2011 openen in IJsselstein, Zeist en Houten. Op de verlanglijst voor het komende jaar staan nog Leusden, Arnhem, Nijmegen, Zwolle en Apeldoorn, liet Martin Visser Textilia eerder dit jaar weten in een interview. Om uitbreiding te kunnen realiseren wil Greanz ook gaan werken met franchisenemers.