TOP

Jeansbeurs Jam wil meer Nederlanders

Jeansbeurs Jam in Keulen wil meer bezoekers trekken uit Nederland. De beurs heeft zich in korte tijd ontwikkeld van Duits agentenplatform tot internationale beurs.

De eerste editie van Jam (afkorting voor Jeans Affair München) vond in de zomer van 2007 voor het eerst plaats in München. De eerste editie had een bescheiden opzet met 70 merken en was vooral een Duitse agentenbeurs. Er bleek echter behoefte aan een dergelijk initiatief, want de tweede editie was de beurs al groter en de derde editie verhuisde de beurs vanwege ruimtegebrek zelfs naar Keulen. Hier beleefde Jam afgelopen zomer met 300 merken haar première, waar ruim 7000 bezoekers op af kwamen. De komende wintereditie is de beurs nóg groter. Er hebben zich al 400 exposanten aangemeld. Behalve jeansmerken melden ook merken uit de segmenten Young Fashion, Sportswear, Streetwear en Accessoires zich. Nieuwe merken voor komende editie zijn onder andere Blutsgeschwister, Colcci, Anna Scott, O’Neill, K-Swiss, Kangaroos, Chiemsee, Zoo York, Sir Benny Miles, Marc Ecko, Edwin Jeans, Killah en Staff. Met een groter aanbod wil de organisatie ook een internationaler publiek aantrekken. Vanwege de gunstige ligging dicht bij de Nederlandse grens is de Benelux een belangrijke doelgroep geworden. De volgende Jam vindt plaats van 30 januari tot en met 1 februari. Modint heeft al een handelsmissie gepland staan naar de volgende editie van Jam.