
@jantrendman spot: Street Poetry
Maandag 2 juni aanstaande is de tweede trendsafari bij VanMoof. Eén van de belangrijkste thema’s voor het zomerseizoen 2015 is ‘Street Poetry’. Een verhaal dat gaat over ambachtelijke technieken en materialen, maar in een designtaal van de straat. Ingrediënten zijn: pop-art, craft en Afrika. Hierbij alvast een paar onderwerpen die in Street Poetry aan bod komen.
Tom van der Borght
Deze aanstormende Belgische designer hebben we voor het eerst gespot in Berlijn afgelopen januari. Zijn collectie heet ‘a naked safari’ (hoe toepasselijk ) en daar is niets subtiel aan! Haast shockerende combinatie’s van kleur, psychedelische graphics en texturen bombarderen je zintuigen. Zijn kledingstukken zijn bedoeld voor superhelden in de stad en worden geserveerd met veel humor, maar ook met veel kunde en kennis. Digitale breisels worden afgewisseld met handmatige technieken die het geheel spannend en enorm inspirerend maken.
Givenchy
De collectie van Givenchy, waar Ricardo Tisci al een aantal seizoenen aan het roer staat, is ook een ongekende versie van ‘Street Poetry’. Grote kleurvlakken gemaakt op sportswear ogen tribal, maar van dichtbij zie je dat het digitale foto’s zijn van retro bandrecorders en stereotorens. Een heel andere versie weer van het tribal-thema, waar ook in silhouette en materiaal veel inspiratie zit voor aankomende zomer.
Major Lazer
Het nummer ‘Major Lazer’ van Aerosol Can ft. Pharrell Williams zou een soundtrack bij het thema Style Poetry kunnen zijn. Afkomstig van de recente EP ‘Apocalypse Soon’ brengt Major Lazer de video van ‘Aerosol Can’ in samenwerking met Pharrell Williams. Zij zelf zijn echter niet aan het werk te zien, daar schakelden ze tattoo- en graffiti artist Mike Giant voor in.
Laatste kans!
Wil jij meer weten over de zomertrends van 2015? Kom dan maandag 2 juni 2014 naar de trendsafari van Jan Agelink bij ‘fietsenconcept’ VanMoof. Textilia’s trendforecaster verklapt je er de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mode en storedesign. Wees er snel bij, want op is op!
Jan Agelink is trendforecaster op het gebied van mode en storedesign, met een focus op de denim, casual en sportfashionmarkt. Naast het geven van presentaties adviseert hij merken als Hugo Boss Green, O’Neill en De Bijenkorf. Onder zijn alias Jan Trendman blogt Jan elke week voor Textilia.nl over de laatste trends. Volg Jan ook op Instagram!