TOP

Interview: mannenmodemerk Wallstreet Kingdom

In New York heeft het luxe mannenmodelabel Wallstreet Kingdom al voet aan de grond gekregen. Nu is het de beurt aan de Nederlandse markt. Eigenaar Jan Adriaanse vertelt:

Sinds wanneer bestaat het merk?
Het merk is eind 2008 gelanceerd, midden in de kredietcrisis. Ergens zat er een provocatie in, doordat we juist op dat moment een ietwat elitair merk lanceerden dat voornamelijk gericht is op bankiers in Wall Street. Onze eerste advertentie in de Verenigde Staten luidde: ‘Spend your Bonus’ wat op dat moment ook leidde tot flinke kritiek en zelfs ‘hatemails’ aan ons adres. De eerste advertentie stond in een Amerikaans Lamborghini magazine. Waarmee we ook meteen de doelgroep vestigden: jonge, succesvolle bankiers en trotse ondernemers (met name in New York) die houden van vrijheid en een goed leven.”

Hoe ziet de collectie er uit?
“We maken alleen gelimiteerde oplagen. Zo bestond de eerste collectie uit een serie typische Wall Street dresshemden: met harde strepen, een witte kraag en manchetten. Wij noemen deze gestreepte hemden ‘Stripes of Pride’. Recent hebben we een gelimiteerde poloshirtcollectie geïntroduceerd waarmee we Jai Alai – de ‘fastest ballgame on earth’ – een eer bewijzen. De link met het snelle leven en handelen in New York is snel gelegd.”|

Wat zijn de plannen voor de Nederlandse markt?
“De volgende stap die we aan het nemen zijn, is het verstevigen van onze samenwerking met Lamborghini Club America. De eerste ontwerpen zijn daartoe gemaakt. We blijven ons dan ook voornamelijk richten op de Verenigde Staten hoewel we ook in de EU, Japan, China en Rusland onze merkrechten hebben vastgelegd en we in gesprek zijn met een Aziatisch GT3 race team voor nadere samenwerking. We hebben op dit moment geen concrete plannen in Nederland. Vooralsnog verkopen we alleen via onze online boutique en zijn we niet actief op zoek naar winkels en andere webshops, hoewel we wel in Breda in de flagshipstore van Michael & Giso te koop zijn. Daar zijn we zeer tevreden over.”