TOP

Intersélection toont zomertrends 2009

De zomertrends voor 2009 zijn tunieken met bloemen en paisleys, folklore en jumpsuits. Dat blijkt uit het inkoopgedrag van warenhuizen en ketens tijdens de najaarseditie 2008 van de inkoopbeurs Intersélection Parijs.

De Franse beurs voor inkopers van kant en klare confectie, gehouden van 28 tot en met 30 oktober 2008 in het beurscomplex Porte de Versailles in Parijs trok met 6573 bezoekers een half procent meer dan dezelfde editie in november 2007. De organisatie concludeert daaruit dat de verschuiving van datum goed is geweest.  

70 Procent van de bezoekers kwam uit Frankrijk. Internationaal gezien was er een toenemend aantal bezoekers uit Duitsland, Spanje, Finland, Ierland Portugal en Rusland . Een lichte daling werd gezien onder bezoekers uit Nederland, België, Polen, Griekenland, Italië, en Engeland. Terwijl het bezoek van postorders en supermarkten licht afnam trok de beurs met name ketens, detaillisten, warenhuizen, discounters en massa-aanbieders.  

Onder de bezoekers bevonden zich ondermeer C&A, Cassis, Paprika, Premaman, 3 Suisses, Cacharel, Carrefour, Chanel, Etam, La Redoute, Morgan, Sinequanone, Benetton en M&S Mode

De volgende Intersélection is van 6 tot 8 april 2009 in hal 3 van het beurscomplex Porte de Versailles in Parijs