TOP

Inspiratie: Maggy’s dacht out of the box en gaf een modeshow in de gym

Dat 'athleisure', modieuze sportswear, de volle aandacht heeft van de modemarkt, laat ook Maggy Hopman, eigenaar van Maggy's in Bunschoten niet onberoerd. Daarom showde zij haar nieuwste aanwinsten - twee sportmodecollecties - heel toepasselijk in de sportschool.

Internationaal brengen retailers al langer mode en sport op een fysieke manier samen. Denk aan de sportstudio van het Amerikaanse merk Bandier en de fitness- en uitprobeermogelijkheden bij sommige Nike stores. Toen vorige week de collecties van Deblon Sports en Nikkie Sports bij Maggy’s in Bunschoten werden geleverd, besloot eigenaar Maggy Hopman deze eerste sportfashion aanwinsten op een passende manier te lanceren bij haar klantenkring.

Crossfit

De show vond niet zoals gewoonlijk plaats in de winkel, maar op locatie, in een lokale Crossfit Box. Daarbij werden naast de vaste klanten van Maggy’s ook – heel handig qua nieuwe klantenbinding – de leden van de Crossfit uitgenodigd. Extra inspiratie kwam van de populaire blogger Anne van Fannetiek, Peter de Gruyl, ambassadeur van My Protein en Marjolein Buss, de eigenaar van Deblon Sports. Andere lokale ondernemers zorgden voor gezonde snacks en drankjes.

Afgestyled met andere labels

“Ik wilde deze collecties op een andere manier lanceren, omdat ze zo anders zijn dan onze reguliere collecties”, vertelt Hopman. “Toch sluiten deze lijnen perfect aan bij het Maggy’s DNA, door de kwaliteit, de exclusiviteit en het onderscheidende modische karakter.” Tijdens de show werden de modellen, geheel volgens de actuele athleisure trend afgestyled met truien en vestjes van andere labels uit de winkel. Hopman: “Zo maken we deze ontwikkeling eigen. Ik draag zelf ook graag sportleggings onder een goede trui en ik geloof dat mijn klanten dezelfde gedachten hierover hebben.”

Kassucces

Een evenement in de winkel staat meestal synoniem voor een kassucces. Geldt dit ook voor deze show op locatie? Hopman: “Zeker! We hebben de hele voorraad meegenomen en hebben erg goed verkocht. Mensen komen naar aanleiding van de show en de social media-aandacht nu nog steeds binnen voor de sportlijnen. Uitbreiden met dit segment? Voor nu heb ik genoeg aanbod – ik heb breed en diep ingekocht – maar blijf natuurlijk de ontwikkelingen volgen.”

Maggys sportevent 2