TOP

Hoe gaat het met Nickelson?

Het Nederlandse merk Nickelson groeit tegen de stroom in en boekt nog steeds flinke omzetplussen, mede dankzij de nieuwe kindercollectie en schoenenlijn. Het merk blijft bij het eigen gezicht en trekt zich niet al teveel aan van de massale trends, en juist dát lijkt te zorgen voor succes.

Hoe gaat het met Nickelson? Michael Verhagen, sales manager Nederland bij Nickelson: “Goed! We hebben ook het afgelopen seizoen weer een enorme groei ondergaan, wat ons nog meer moegelijkheden geeft in onze ontwikkeling en verbreding van de productgroepen. Ook voor de creativiteit is dit een enorme boost geweest om verder te gaan op deze voet.”

Wat is de kracht van Nickelson? “De eigenheid in de massa van de commerciële modewereld. Wij hebben een heel duidelijke eigen uitstraling en laten ons niet leiden door de grote massa. Het ontwerp wordt gemaakt vanuit het beeld waarbij wij een goed gevoel hebben en we verrijken dit met kleuren die bij ons passen.”

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen? “Nieuw voor de zomercollectie 2012 is de underwear-lijn voor de dames, met herkenbare prints, leuke tapes en rijke banden. Nieuw in onze tweede schoenencollectie zijn de slippers en flip flops. Bovendien presenteren we voor zomer 2012 de eerste volledige zomercollectie voor Nickelson Junior. Zowel de schoenenlijn als de juniorcollectie werden het eerste seizoen vol lof ontvangen.”

Wat zijn de toekomstplannen? “Nog meer Nickelson in het Europese straatbeeld, en de focus op onze wat exclusievere jassen. Daarnaast willen we collectie verbreden. We verhuizen in december naar een prachtig nieuw pand in een voormalig stadspaleis in Breda en we gaan ons team uitbreiden. We willen het succes van nu overtreffen en uitgroeien tot één van Nederlands bekendste kledingmerken in heel Europa.”