TOP

Hoe gaat het met Molo?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Van der Linden Agenturen over het Deense label Molo.

Hoe is het deze orderperiode met Molo gegaan?
“De klanten hadden een goed resultaat met Molo over zomer 2012 geboekt. We hebben hierdoor een mooie plus weten te behalen in een moeilijke tijd. Molo is wederom uitgeroepen tot beste kindermerk in Denemarken.”

Hoe hebben inkopers gereageerd op de collectie?
“Iedereen was erg positief. Veel kleur en goede prints en verrassende prijzen. De meisje collectie is veel uitgebreider geworden en makkelijker te combineren dan voorheen. Doordat de collectie groot is kan iedereen zijn eigen beeld kopen.”

Wat is de kracht van Molo?
“We bieden een originele collectie van hoge kwaliteit die we op tijd leveren met een goede marge. We blijven vernieuwen binnen collectie, maar ook met productgroepen daaromheen, zoals schoenen, brillen, tassen, outerwear.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?
“We proberen mee te denken via deelleveringen. Hierdoor is de vervaldatum van de factuur gespreid. Bovendien trekt en steeds wisselende collectie de consument steeds opnieuw naar de winkel.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“125 in Nederland en 550 in totaal internationaal.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“De focus ligt op dit moment op productontwikkeling. Ook opent Molo in Malmö, Zweden, een conceptstore.”

Zijn welke social media zijn jullie te volgen?
“Molo is onder andere actief op Facebook. Molo werkt ook graag met bloggers.”

Op welke beurzen staan jullie?
Kleine Fabriek NL, Kids Gallery BE, Bubble London UK, Slide UK en CPH Kids Denemarken.”

Land van herkomst: Kopenhagen, Denemarken
Verkoopinformatie: Van der Linden Agenturen, 013-5091509
Start van het merk: Molo is gestart met collectie zomer 2003
Doelgroep: Baby, jongens en meisje
Maten: baby kids 56-92 kids 92-164
Prijzen (winkelverkoop): denim €44,95; gekleurde chino’s €32,95; jassen €89,95, print T-shirts €29,95; basisshirts €14,95