TOP

Hoe gaat het met Mijn?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Erik Bulthuis van het Nederlandse meisjeslabel Mijn.

Hoe is het deze orderperiode gegaan?
De zomercollectie is goed ontvangen en nagenoeg alle winkels hebben MIJN ook weer voor winter 2012 ingekocht. Leuk is ook om te constateren dat de grootte van de orders fors is toegenomen wat wijst op vertrouwen in een nieuw kledingmerk. Verder merken wij ook dat andere winkels, uit zowel binnenland als buitenland, de collectie van MIJN bij onze afnemers hebben ‘ontdekt’ en ons nu zelf benaderen om MIJN te verkopen voor het komend seizoen. Al met al zijn wij dus zeer tevreden.”

Wat is de kracht van MIJN? 
“De handschrift van MIJN is te omschrijven als casual chique. De combinatie van comfortabele kleding en onderscheidende stijlen, voorzien van originele accenten, maken de collectie gemakkelijk naar school te dragen én zeer geschikt voor een feestje. De kracht van MIJN zit’ m enerzijds in de herkenbare stijl en anderzijds in het totaalbeeld van de collectie. Door het gebruik van veel neutralen zijn de stijlen onderling gemakkelijk te combineren.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe probeert MIJN mee te denken met de winkelier?
Wij hebben vorig jaar bij de start van MIJN al erg goed gekeken naar de positionering. Wat het prijsniveau betreft kunnen we stellen dat wij een zeer interessante prijsstelling hebben voor de consument en dus ook voor de winkelier. Wat de kwaliteit betreft zijn we bij de zomercollectie 2012 overgegaan op het gebruik van biologisch katoen maar we hebben wel de prijzen op een gelijk niveau gehouden. Je zou dus kunnen zeggen dat je met MIJN een onderscheidend merk met een interessante prijsstelling in je winkel hebt.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Momenteel zitten wij rond 35 winkels en voor winter 2012 groeien we met de helft.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Voor het komend halfjaar willen wij met MIJN een verdere groei realiseren in Nederland en in het buitenland. Voor het buitenland staan enkele nieuwe beursdeelnames gepland waaronder CPH Kopenhagen. Voor een verdere groei zijn wij al actief op zoek gaan naar nieuwe agenten voor diverse landen of regio´s. Ook zullen wij ons meer gaan profileren naar de media toe om de nodige publiciteit te genereren.”

Op welke beurzen staan jullie?
“Wij zijn aanwezig op de komende Kleine Fabriek. Daarnaast staan wij in Duitsland op de beurzen KOMM en MTC. Gepland staat ook de deelname aan de CPH Kopenhagen en verder zijn wij zijn ons nog aan het oriënteren op enkele beursdeelnames.”

Land van herkomst: Nederland
Verkoopinformatie: Henrike Bulthuis, MIJN kleding BV, 06 – 4983 4837
Start van het merk: 2011
Doelgroep: meisjes van 2 t/m 14 jaar
Maten: 92 t/m 164
Prijzen (winkelverkoop): jurkjes vanaf € 34,95, rokjes vanaf € 49,95 en tops/T-shirts vanaf € 24,95