TOP

Hoe gaat het met Loavies? [interview]*

“Het afgelopen jaar is voor ons erg belangrijk geweest”, vertelt Anna Meilink, die samen met Ben Meilink en Jorn Klooster op 23-jarige leeftijd Loavies oprichtte. De webshop is in twee en een half jaar uitgegroeid tot een van de grootste online winkels van Nederland, België en Duitsland.

Loavies is in twee jaar uitgegroeid tot een van de grootste webshops van Nederland, België en Duitsland, hoe doen jullie dat?

Anna Meilink, mede-oprichter van Loavies: “Door iedere dag te werken met een leuk en gemotiveerd team bereiken we erg veel. We hebben een duidelijke missie en proberen hier zo min mogelijk van af te wijken. Ik denk dat een groot deel van ons succes te danken is aan al die duizenden jonge vrouwen die dagelijks actief zijn op onze social media. Zo hebben we in de afgelopen twee jaar een sterke community opgebouwd waar wij dagelijks onze doelgroep inspireren om hun eigen stijl te ontwikkelen.”

Hoe is het de afgelopen tijd gegaan met Loavies?

“Het afgelopen jaar is voor ons erg belangrijk geweest. Zo zijn we als organisatie enorm gegroeid en is ons team verdubbeld. In samenwerking met AfterPay hebben wij als eerste Nederlandse webshop een achteraf betaal optie geïntroduceerd voor onze Duitse klanten. Omdat de modebranche tegenwoordig steeds sneller verandert, is het een uitdaging om aan de verwachtingen van onze klanten te blijven voldoen. De sterke groei in onze bezoekersaantallen zorgt ervoor dat we altijd scherp moeten zijn bij inkoop van onze items. Zo blijft het nog altijd een uitdaging om aan de groeiende vraag naar onze items te kunnen voldoen.”

Waarmee onderscheiden jullie je van andere webshops?

“Ik denk dat het tegenwoordig steeds belangrijker wordt om als webshop een eigen identiteit te creëren. Zo proberen wij altijd nieuwe thema’s voor fotoshoots te bedenken en streven we niets minder na dan perfectie in de bewerking van onze fotografie. Dit is ook de reden dat we werken met eigen fotostudio’s waarin we zelf de foto’s maken en nabewerken, zo kunnen we altijd zelf de continuïteit van de kwaliteit bewaken.”

“Naast de look en feeling van onze shop, proberen we het aankoopproces leuk en eenvoudig te houden. Zo kunnen onze klanten in Nederland tot 23:00 uur bestellen en wordt hun pakketje de volgende dag al geleverd. Voor Belgische klanten geldt dat dit tot 22:00 uur mogelijk is. Verder is een snelle en automatische retourverwerking erg belangrijk. Dit zorgt voor een soepele en vooral snelle terugbetaling aan klanten. Deze oplossing is volledig op maat gemaakt voor onze shop en logistieke partners.”

“Omdat steeds meer klanten mobiel online shoppen, is een perfect werkende mobiele webshop noodzakelijk. Ook hierin wordt dagelijks gekeken naar eventuele verbeteringen om het shoppen bij Loavies simpel, maar vooral leuk te maken.”

Zijn er nog veranderingen die eraan komen of al zijn geweest?

“Er zullen de komende periode veel dingen veranderen maar de leukste veranderingen zitten misschien nog wel in ons logistieke proces. Zo bieden we op hele korte termijn ‘same day delivery’ aan in onze webshop. Daarnaast werkt ons distributiecentrum inmiddels zeven dagen per week waardoor wij bestellingen op zaterdag en zondag ook op maandag bij onze klanten kunnen thuisbezorgen. Op dit moment zijn er zelfs plannen om ook op zondag te gaan bezorgen. Hierdoor is het lange wachten op je bestelling definitief voorbij. Verder zal het binnenkort mogelijk zijn om vanuit de hele wereld je bestelling te doen bij Loavies.”

Je hebt op 19 mei op eFashion gesproken, waar heb je het over gehad?

“Hier heb ik gesproken over de snelle veranderingen bij het online shoppen, maar vooral uitgelegd hoe onze social community is ontstaan. Hoe creëer je van je klanten fans, was hierbij het thema. Voor mij was het een eer om te mogen spreken op een toonaangevend evenement als eFashion. Zo was de zaal vol en waren de reacties erg positief. Daarnaast was het leerzaam om ervaringen uit te wisselen met andere ondernemers.”

Waar moet Loavies over vijf jaar zijn?

“We willen onze activiteiten internationaal verder uitbouwen. Zo hopen we over vijf jaar nog steeds iedere dag duizenden meiden te inspireren en ook internationaal een sterke social community te hebben gecreëerd.”