TOP

Hoe gaat het met Ferrici?

Regelmatig neemt Textilia een damesmerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Dit keer is dat het lederwarenmerk Ferrici, het voormalige Claudio Ferrici.

Sinds wanneer:  “Het bedrijf Claudio Ferrici bestaat 26 jaar, drie maanden geleden hebben we het merk gerelaunched onder onze verkorte naam Ferrici. Fericci is kort en bondig past bij deze tijd. Zelfs binnen Italië is het een unieke naam.”

Doelgroep:  “We richten ons op werkende vrouwen  met een modaal plus inkomen. Vrouwen die weten wat ze willen en die op zoek gaan naar tassen die functioneel zijn en die lang meekunnen.”

Waar staat het merk voor?: “Ferrici staat voor hoog kwalitatieve modische leren  tassen en portemonnees.”

Winkelverkoopprijzen: “De prijzen liggen in grote lijnen tussen €100 en €300.” 

Hoe is het de afgelopen orderperiode gegaan?: “We zijn met een nieuw concept de markt ingegaan waarbij de focus ligt op de binnenkant van de tas. De buitenkant ziet iedereen meteen. Wanneer de consument moet kiezen tussen twee mooie tassen dan willen we dat ze kiest voor Ferrici vanwege de georganiseerde binnenkant: sleutelhaak, contrastkleurende binnenkant, overzichtelijke vakjes en ritsen. Ook valt de nieuwe naam goed in de smaak.”

Hoe hebben inkopers gereageerd op de collectie?: “Het zijn geen gemakkelijke tijden voor de lederwaren, maar het nieuwe concept waarin wij onze filosofie ‘True beauty lives within’ presenteren met aandacht voor de organisatie en dus de binnenkant van de tas is goed aangeslagen bij de detaillist. Het draagvlak voor een fris nieuw concept is groot.”

Wat is de kracht van het merk?: “Ons merk is bekend om de goede prijskwaliteitverhouding en aandacht voor functionele details, want wij hebben bestudeerd wat vrouwen willen. Bijna elke tas heeft een bijpassende portemonnee, leuk voor de modegeoriënteerde vrouwen.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?:  “Wij denken altijd mee met de winkelier en staan ook dicht bij de meeste winkeliers. We organiseren sessies bij de winkels om ons unique selling point mee te geven aan het personeel. Wanneer ze de binnenkant laten zien dan hebben ze een verhaal voor de klant.”

Wat is de inspiratie voor winter 2012-2013?:  “Retro, Engelse invloeden en leer met een naturel gevoel.”
Op welke beurzen staan jullie?: “Modefabriek, Mipel of Micam in Milaan en Ambiente/Offenbach Duitsland. Ook hebben we een permanente geheel nieuwe stand op Cast in Nieuwegein.”

Verkoopinformatie: 076 5780000.