TOP

Hoe gaat het met European Culture Kids?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Mylene Fluri van Jos de Jong Mode, agent van European Culture.

Hoe is het deze orderperiode gegaan?

“European Culture Kids heeft geen grote, maar wel een stabiele klantenkring. De winkels die het label voeren hebben het goed doorverkocht en voor winter 2012 weer meer ingekocht.”

Wat is de kracht van de collectie?

European Culture Kids staat voor een comfortabele glamourcollectie in sportieve materialen. Met trenchcoats in zachte kleuren, jurken met borduursels en het nieuwe denimprogramma is de collectie praktisch en veelzijdig. Naast jeans in verschillende gewichten worden katoen, linnen, jersey, mousseline en zijde gebruikt. De kleuren voor winter 2012 zijn afgeleiden van de primaire kleuren, maar dan wat warmer en dieper.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe probeert European Culture mee te denken met de winkelier?

“Allereerst wordt er continu gelet op de kwaliteit. Deze is ‘Italiaans’ en contant. We krijgen dan ook weinig tot geen klachten. Verder wordt er goed gelet op de timing van de uitlevering. Alles is erop gericht dat de artikelen op tijd in de winkel liggen. Ook het prijsniveau van de collectie is goed bekeken. De prijzen zijn ietwat naar beneden aangepast aan het veranderde economische klimaat.”
Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?

“Voor de kinderkledingcollectie van European Culture zijn er 22 verkooppunten in Nederland.  In totaal heeft de kinderlijn 160 verkooppunten in Europa. Voor de volwassenen is dat in totaal 900 verkooppunten.”
Wat staat er het komende half jaar op de planning?

“Voor ons is belangrijk de bestaande klanten te behouden, maar ook nieuwe klanten te vinden en deze net zo enthousiast te maken over European Culture als wij zijn!”

Op welke beurzen staan jullie?

“European Culture kinderen staat op beurzen door heel Europa: de Pitti Bimbo in Florence, de Duitse beurs Kindermoden Nord en CPH Kopenhagen. Met de volwassenencollectie staat het label op Pitti Uomo in Florence, Bread & Butter Berlin, Modefabriek Amsterdam, CPM Moscow en Scoop London.”

Land van herkomst: Italië
Verkoopinformatie: Jos de Jong Mode, 020 – 4419097
Start van het merk: 2009
Doelgroep:  Glamourcollectie met toch comfortabele outfits voor meisjes tussen 2 en 16 jaar
Maten: 92 t/m 176
Prijzen (winkelverkoop): bloesjes vanaf €49, broeken €59, blazertjes €89