TOP

Hoe gaat het met Blue Blood?

Regelmatig neemt Textilia een merk in het jeanssegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spraken we met Daisy Mijnals van Blue Blood.

Hoe gaat het met Blue Blood?
“Blue Blood is weer aan het groeien. Met de komst van het nieuwe team begin dit jaar is de koers van het merk terug gezet naar het maken van workwear related denimwear met een tailored twist. Het DNA van Blue Blood is al duidelijk te zien in de najaarscollectie van 2012 en vanaf de voorjaarscollectie 2013 brengt het merk weer een volwaardige collectie, inclusief Blue Blood-signatuur.”

Waar zijn jullie momenteel mee bezig?
“Het sales-team zit midden in het verkoopseizoen van Spring/Summer 2013, dat half september stopt. Design is bezig met het schetsen van de Autumn/Winter 2013-collectie en de productiemanager verhoogt en waarborgt de kwaliteit en het structureren van de leveringen. Op het gebied van marketing zijn wij op dit moment bezig met de ontwikkeling van een POP-menu en het organiseren van verschillende evenementen gericht op pers, consumenten en retailers.”

Blue Blood heeft een nieuwe designer, wat is er collectiematig veranderd?
“De hoofdontwerper heeft samen met het creatieve team gekeken naar wat er moet gebeuren om het vertrouwde Blue Blood-gevoel weer terug te krijgen in de collectie. Voor de collectie van S/S 2013 maakte hij een combinatie van inspiratie uit vintage workwear, utility wear , tailored items en oude Blue Blood-collecties. We nemen afscheid van opvallende prints en trendgerichte items en maken plaats voor een heldere collectie vol musthaves.”

Slaat het nieuwe concept aan?
“Absoluut. Onze afnemers herkennen het vertrouwde Blue Blood. De eerste najaarslevering vond plaats in juli, de reacties en doorverkopen hierop zijn zeer positief. De bekende Blue Blood-modellen en pasvormen uit het verleden, die destijds als warme broodjes over de toonbank vlogen, zijn terug. Hiermee kunnen we de vraag vanuit de markt beantwoorden. Het bestaande klantenbestand is uitgebreid met retailers die in het verleden eerder Blue Blood verkochten. We hopen snel een grotere groep retailers te kunnen overtuigen.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland? Kun je voorbeelden noemen van winkels?
“Op dit moment zijn er 65 verkooppunten in Nederland waaronder Spoiled in Amsterdam, Van Dijk in Waalwijk, De Rode Winkel in Utrecht, Holzhaus en Man To Be in Haarlem, The Globe in Arnhem, Baretta Jeans en Mode ‘d Emploi in Den Haag, Jeansonline.nl, Mensroom in Eindhoven, Country House in Rotterdam, De Bunker in Hilversum, If & Co in Leiden, Van Tilburg in Nistelrode, Boavista in Veenendaal, Blauwe Shop in Hardenberg en Fiftysix in Leeuwarden.

Wat is op dit moment hét item uit de collectie?
“Dat zijn er verschillende. De bestverkopende mannenjeans is de Focus Antic Broken Denim (149 euro, foto 2). Voor dames is dat de Brandy Narrow Blue Stretch Denim (149 euro, foto 3). 

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“De distributie wordt uitgebreid met meer oude bekenden van Blue Blood en andere retailers van niveau, die graag onderdeel willen worden van de frisheid die Blue Blood op dit moment heeft.”

“In september lanceren we de ‘Give Blue Blood’-campagne waarmee we door middel van een speciaal verkoopprogramma het bewustzijn van het belang van bloeddonatie willen vergroten. Dit gebeurt op een passende manier waarbij de Dry Goods jeans een  hoofdrol spelen. Consumenten krijgen binnen dit project de kans Blauw Bloed te doneren. Op dit moment kunnen we hier niet meer over vertellen, maar houd ons vooral in de gaten.”

Voor meer informatie: www.bluebloodbrand.com