TOP

Hoe gaat het met A Fish Named Fred

Iedere maand neemt Textilia een merk in het mannenmodesegment onder de loep. Deze maand mailden we met Rob Schalker van het onlangs gelanceerde shirtmerk A Fish Named Fred.

Waarin onderscheidt het merk zich? Er zijn inmiddels zoveel shirtlabels op de markt.
Door een kleurrijke frisse aanpak met veel oog voor details. En door een goed doordacht marketing plan met fraaie ‘give aways’, mooie shopelementen en een online aanpak waarop ik later dit jaar terug zal komen.”

Uit welke koker komt het merk?
A Fish Named Fred komt uit onze eigen Transit 2,0 koker. R2 Westbrook is één van de producenten. Het concept en de uitwerking ervan komt vanuit ons eigen team in Amsterdam en heeft overigens niets met NZA te maken.”

Hoe ziet de zomercollectie 2012 er uit?
“Het zijn luxe, in Europa geproduceerde, hemden met verfijnde details. Het draait overigens allemaal om fun en water en dat kan ook prima in de winter worden doorgevoerd. Dat ga je nog zien!”

Welk item is goed ingekocht?
Gek genoeg naast de allover floral prints, de camouflage denim en de ruitjes ook veel uni washed oxfords.”

Van welke materialen worden de shirts gemaakt?
“We gebruiken mooie trimmings van de stoffen van Liberty London.”

Wat zijn de plannen voor de Nederlandse markt?
Een totaalcollectie brengen die onderscheidend is in styling, kleur en stofgebruik en voor schappelijke prijzen die zo een hoge doorverkoop kunnen genereren. Uiteraard met hulp van een originele POS aanpak. Distributie gaat via geselecteerde retailers waarmee we een goede relatie willen onderhouden, dus geen honderden verkooppunten. We beginnen klein en bouwen vervolgens gestructureerd uit. Ik schat dat het merk dit jaar bij zo’n 70 tot 90 verkooppunten in Nederland verkrijgbaar zal zijn.”

Prijs: 59,95 – 89,95
Marge: 2.64
Aantal leveringen: 4 per jaar