TOP

Het mooie weer stuwt de verkoop van polo’s bij De Mannen van Brandhof. ‘Mensen kijken al uit naar de zomer.’

Ook zo benieuwd welke merken en items momenteel bij andere mannenmoderetailers het best verkopen? Deze keer belden we met Hans van den Brandhof, eigenaar van De Mannen van Brandhof in Nijkerk. "Polo's gaan goed. En opvallend genoeg verkoop ik nu weer meer zomercolberts."

Foto’s: De Mannen van Brandhof

Hans van den Brandhof (rechts op de hoofdfoto, naast medewerker Jeroen Hobbelink) is eigenaar van De Mannen van Brandhof, een 500 vierkante meter grote zaak in de Oosterstraat in Nijkerk. De mannenmodewinkel voert zo’n 20 labels, overwegend in het middensegment en zowel casual- als dressmerken zoals Desoto, Cavallaro, Olymp, John Miller, PME Legend, Cast Iron, Vanguard en Zilton.

Waar bestaat je voorjaars-/zomercollectie uit?  “We hebben standaard een heel breed assortiment, voor jongens tot en met senioren, en het assortiment gaat van casual tot dress. Momenteel hangen er polo’s, pullovers, vesten, jacks in de rekken en liggen er qua broeken workers, katoenen broeken en chino’s. Daarnaast hebben we een uitgebreide jeanswand met 38 stijlen.”

Heb je dit seizoen nieuwe merken of items toegevoegd? “Nee, we hebben merken die zelf iets nieuws hebben toegevoegd. Cavallaro bijvoorbeeld, bekend van onder meer Italiaanse shirts en colberts, heeft in de coronatijd een sportievere collectie geïntroduceerd met hoodies, polo’s en sweaters. Dat loopt bij ons goed. Wat ook steeds meer voorkomt is dat merken milieubewust bezig zijn, zoals Vanguard met gerecyclede jacks en Meyer met het gebruik van biologisch katoen. Steeds meer klanten vragen ernaar; ze willen weten hoe merken omgaan met de arbeidsomstandigheden en omgaan met afval bijvoorbeeld.”

Wat verkoopt goed op dit moment? “De polo korte mouw polo van Cavallaro. Die hebben we in acht kleuren op voorraad. Dat is een basic polo, maar we hebben hem mooi uitgestald op tafel. Mijn bestverkochte jeans is een winterwassing van PME, de 120SMG. Dat betekent dat het seizoen nog moet beginnen. Mensen zitten met hun hoofd nog in de winter, maar kijken door het mooie weer wel al naar de zomer. De polo PPSS0000861 van PME loopt ook goed; die maakt onderdeel uit van de nieuwe NOOS-collectie. Het is een basispolo, netjes uitgewerkt en van stretchkwaliteit. Mannen zijn gek op comfort en stretch. Kleding moet makkelijk zitten. Daar heb ik veel aanbod van, vooral in jersey overhemden, daar is Desoto koploper in. Jeans is mijn grootste omzetmaker, terwijl je mannenmodewinkel bent. En opvallend genoeg verkoop ik nu weer meer zomercolberts. Mensen gaan weer naar de zaak en hebben feestjes en bruiloften op de agenda staan. Verder komen klanten veel voor de jacks, maar uitlevering is dit seizoen niet zo goed door problemen in de keten.”

Waar verwacht je veel van komend seizoen en waarom? “Dat is nu nog lastig te zeggen. Het hangt een beetje af van wat de consument gaat doen. De oorlog is nu best een grote onzekere factor voor de bestedingen. Ik zet wel in op een groei ten opzichte van vorig jaar, op het moment hebben we een mooie plus. We zitten net op de overgang van het seizoen. Met de kledinginkoop bij gezinnen komen eerst de kinderen aan de beurt, dan de vrouwen en het verkoopseizoen in mannenmode piekt doorgaans in april en mei. Dan gaan we knallen.”

De Mannen van Brandhof, Oosterstraat 10 Nijkerk. Merken: o.a. Desoto, Cavallaro, Olymp, John Miller, PME Legend, Digel, Cast Iron, Vanguard, Zilton, Blue Industry en schoenen van Rehab en Blackstone. Oppervlakte: 500m2

De medewerkers van de winkel: Esmee van den Bosch, Hillie Weening en Jeroen Hobbelink. Foto: De Mannen van Brandhof