TOP

De nieuwe lijn van Street One: Street One Men

Het Duitse modemerk Street One is al jaren succesvol met twaalf collecties per jaar en korte leadtimes. Nu introduceert het de beproefde strategie in het mannenmodesegment met de nieuwe lijn Street One Men.

Voor Street One Men heeft de CBR Fashion Group een compleet nieuw, in mannenmode gespecialiseerd team samengesteld. Op deze manier houdt het ervaren modebedrijf rekening met de specifieke behoeften van de mannelijke consument. “Betrouwbaarheid is erg belangrijk”, vertelt Michael Doerell, head of sales international bij Street One. “Goede pasvormen en mooie kwaliteiten gecombineerd met verrassende details zijn belangrijke topics voor de man. Ze moeten hier blindelings op kunnen vertrouwen.”

Veelzijdige insteek

Het label dat vanaf komende april te orderen is, heeft een veelzijdige insteek en wordt omschreven als ‘modern, ongecompliceerd, casual-sportief en mannelijk’. En jong, maar volwassen. Dit betekent dat Street One Men zich concentreert op de bewezen en relevante trends. Een andere essentiële pijler is de aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding. De prijzen variëren van 15,99-49,99 euro voor T-shirts en polo’s tot 39,99-99,99 euro voor sweats, knitwear en broeken. Wat betreft maatbereik – S tot 3XL en inchbreedte 28 tot 38 – doelt Street One Men eveneens op een brede groep mannen.

Tien leveringen

Ver voordat ‘fast fashion’ een begrip werd in de mode, introduceerde Street One al twaalf collecties per jaar. Het bedrijf ziet kansen om de strategie waarmee het al jaren succesvol is in de vrouwenmode, ook in de mannenmodemarkt te introduceren. De vrouwenlijn telt jaarlijks twaalf leveringen, met Street One Men zet de onderneming in op tien leveringen. Met gemiddeld tachtig stijlen die steeds aansluiten op de vorige collectie en dus eenvoudig onderling te combineren zijn. De eerste collectie kan ingekocht worden vanaf april en wordt vanaf half juli tot half augustus uitgeleverd. Doerell: “De productietijd van drie maanden geeft onze partners de kans om flexibel te zijn en kort op de markt te acteren.”

Op rendement sturen

“Met al onze partners willen we op hoog niveau presteren”, vult Willem van Dorst, countrymanager Nederland aan. “We zijn gewend om op resultaten en rendement te sturen. We geloven dat we met onze snelheid, vele leveringen en minimale risico’s ook het mannensegment kunnen veroveren. Dat horen we van veel retailers die een gemengde zaak runnen.” Waar aardig wat merken momenteel geconfronteerd worden met langere leadtimes, is dit bij Street One niet het geval. Het lukt het merk ook in deze roerige tijden tijdig te produceren en te leveren, doordat we al jaren met vaste leveranciers werken. Van Dorst: “De NOS-items zijn binnen 48 uur leverbaar.” Sowieso is het uitgebreide voorraadaanbod een belangrijk onderdeel binnen Street One. Hierin worden niet alleen basisstukken opgenomen, maar ook succesvolle fashionitems. Dit bedraagt dan ook dertig procent van de collectie.

Info: Street One showroom NL | Veluwezoom 7 | Almere
service@nl.street-one.com

Belgie: showroom | Atomiumlaan 1 | Brussel
service@be.street-one.com