TOP

Guess: 20% meer omzet in Europa

Recessie of niet, Guess doet het goed. De omzet van het Amerikaanse modebedrijf steeg in de eerste helft van het lopende boekjaar (februari-juli 2011) met 13,7%. Dit is vooral te danken aan de goede resultaten in Europa en Azië.

De omzet van Guess kwam in de eerste helft van het boekjaar 2011/2012 uit op $1,27 miljard (ruim €800 miljoen). Dat meldt het Duitse Textil Wirtschaft. De omzet steeg 13,7%, maar gecorrigeerd voor het positieve effect van wisselkoersen is de omzetstijging 8,7%. De nettowinst daalde met 11,7% naar $103,3 miljoen (€65 miljoen). Dat komt onder andere door kosten gemaakt voor het overstappen naar een nieuwe logistieke partner in Italië.

Europa

In Europa (goed voor zo’n 40% van de omzet) wist Guess maar liefst 21,9% te plussen. In Azië was de groei met 27,1% nog groter, al draagt deze markt nog geen 10% bij aan het totaal. In Amerika ging het allemaal iets moeizamer, de omzet in de eigen winkels liep hier met 3,8% terug.

Amsterdam

Agentschap Fashion Club 70 doet sinds enkele jaren de vertegenwoordiging van alle lijnen van Guess in Nederland vanuit een showroom in Amsterdam. Guess is bekend van de lijnen Guess Jeans, Guess by Marciano en Guess Kids, plus de tassen- en schoenencollectie.