TOP

Groos opent pop-up store in Rotterdamse Bijenkorf

De Rotterdamse winkel Groos opent op 29 maart een tijdelijke pop-up store in de plaatselijke Bijenkorf.

De Bijenkorf in Rotterdam heeft Groos gevraagd een pop-up store te openen in het warenhuis ter ere van de viering ‘Rotterdam viert de stad’. Dit jaar staat de stad namelijk in het teken van 75 jaar wederopbouw. De tijdelijke winkel komt op de derde etage van de Bijenkorf en opent op 29 maart.

Etalage 

Groos mag een winkelunit van twintig vierkante meter inrichten. Daarnaast komen er producten in de etalage van de Bijenkorf te staan. “Het wordt een afspiegeling van onze winkel”, vertelt retail manager John Boot. “We laten er het beste zien van wat onze creatieve Rotterdammers maken.”

Trots

Groos is een gemixte formule waar mode, tassen, boeken, meubelen, delicatessen, koffie en kunst worden verkocht. De winkel aan de Schiekade is opgericht door Joost Prins en Tjeerd Hendriks en is ontstaan uit de eigen behoefte om een platform te creëren voor Rotterdamse creatievelingen. De naam van dit concept betekent ‘trots’ en dat zijn de eigenaren en medewerkers op hun makers, maar ook zeker op het feit dat ze die producten nu in de Bijenkorf mogen aanbieden. Boot: “Het betekent natuurlijk weer een enorme exposure voor onze leveranciers.”

Binnenkort verschijnt op Textilia.nl een interview met John Boot. Hij praat onder meer over het succes van de winkel die volledig drijft op Rotterdamse producten.