TOP

Gespot: webwinkel LittleOne

Wat voegt webwinkel LittleOne toe aan het toch al overweldigende aanbod in het kindersegment. En hoe probeert e-tailer Magda Ehlert gevonden te worden?

Wanneer ben je op het idee gekomen om een webshop te openen?

“Ik ben altijd al in de kledingbranche werkzaam geweest. Voorheen was ik Inventory Manager bij het distributiecenter van Timberland. Toen ons eerste kindje geboren was, heb ik enkele jaren als full time moeder genoten. Toch wilde ik ook buiten het moederschap weer actief zijn. En dan het liefst met een eigen bedrijf. Gezien mijn ervaring plus het feit dat ik alle kleding voor onze kinderen tegenwoordig online koop, lag het voor de hand om een webshop te beginnen in kinderkleding. Het idee is eind 2010 ontstaan en LittleOne.nl is het resultaat.”

Wat was het zetje om daadwerkelijk te beginnen?

“Echt een zetje was er niet voor nodig. Dat ik voor mijzelf zou beginnen, dat stond vast, daarna zijn de gesprekken begonnen om de boel op te tuigen. Dus heel planmatig en gestructureerd eigenlijk, en de rest was een natuurlijk proces.”

Wat is de rode draad in je assortiment?

“Exclusieve en luxe kleding en hoogwaardig speelgoed bedoeld voor het hogere segment.”

Waarmee denk je je te onderscheiden van andere webshops?

“De doelgroep van LittleOne is betrekkelijk klein. Ik richt me op een groep klanten die boven gemiddeld te besteden heeft, dus ook als het gaat om kinderkleding. Nu zijn er wel een aantal webwinkels die net als wij opereren aan de bovenkant van de markt, maar wij denken door onze marketingmiddelen slim in te zetten onze doelgroep direct te kunnen aanspreken.” 

Wat is het eerste label dat je inkocht? Waarom dat label?

“Dat was Liu Jo.  Liu Jo maakt smaakvolle, geraffineerde en evenwichtige kledingstukkenen die toch trendy zijn. De kleding van Liu Jo zou je ook ‘casual kleding’ kunnen noemen. Belangrijk in deze collectie is het bijzondere materiaalgebruik. Deze materialen strekken van high-tech tot canvas en zijn een perfecte mix van opmerkelijk design en comfort. Het Britse super model Kate Moss heeft haar gezicht verbonden aan het merk Liu Jo. Zelf draag ik ook kleding van dit Label.”

Wat doe je om gevonden te worden op internet?

“Wij werken cross mediaal. Zo maken wij gebruik van de standaard google Ad words campagnes, maar doen wij ook veel met social media, bijvoorbeeld speciale facebook-specials. Daarnaast adverteren wij op specifieke ‘mama’ websites als mamanzo.nl, flavourites, fabulousmama.nl. Offline doen wij zaken met bladen als Lourens en hebben wij samenwerkingsverbanden met aanbieders van luxe auto’s waar wij meeliften op hun nieuwsbrieven. Ook doen we een pilotproject met FC Twente. Tijdens de wedstrijd FC Twente – PEC Zwolle draaiden wij een grote campagne op de digitale boardings langs het veld. Ook hebben wij onze naam verbonden aan de ‘milesofmystery’.”

Op welke social media ben je te volgen en waarom?
Op Facebook http://www.facebook.com/littlonekinderkleding; Twitter https://twitter.com/ShopLittleOne en Pinterest http://pinterest.com/littleonenl

“Door speciale acties is het via Facebook relatief eenvoudig een groot publiek te bereiken, plus het virale effect is razend interessant. Niet meedoen op Twitter is eigenlijk geen optie als houder van een webwinkel. Onze activiteiten op Pinterest zijn nu nog secundair.”