• No products in the cart.
TOP

Gespot op Pitti Uomo: mannenmodemerk Twothirds

Op de Pitti Uomo sprong één merk tussen de menigte uit: Twothirds. De sportieve collectie van het in Spanje opgerichte merk is duurzaam. Country Manager Benelux Jury de Zwart vertelt over de plannen op de Nederlandse markt.

Wanneer is het merk opgericht
Country Manager Benelux Jury de Zwart: “Twothirds is in 2009 in de Spaanse kustplaats San Sebastian opgericht. Het hoofdkantoor en de conceptstore liggen op 50 meter van de Atlantische oceaan. Het merk is geïnspireerd door de oceaan en de maritieme lifestyle en volledig duurzaam geproduceerd.”

Waarin onderscheiden jullie je?
“Twothirds is geen puur casual merk. We willen onze collectie niet de markt in gooien met alleen een mooi marketing verhaal. Wij kiezen voor langzame groei en een lange levensduur. De collectie is voorzien van een clean design met kleine, mooie details waar onze herkomst aan af te leiden is. Verder is deze 100% organisch of recyclet. Zo worden alle stylen verpakt en gelabeld in een de zogenaamde ‘Harmless Dissolve’ verpakking, een transparante zak die in water oplosbaar is.

Voor welke doelgroep is het merk?
“Voor mannen in de doelgroep 25 tot 45 jaar, hoewel we merken dat er een groot potentieel ligt ook bij klanten uit de jongere en oudere doelgroep. Het zijn zowel mannen die gaan voor duurzaamheid of een jongere vent die vroeger streetwear labels droeg, maar zich nu ‘cleaner’ wil gaan kleden.”

Wat zijn de plannen op de Nederlandse markt?
“We willen groeien bij goede boetieks in de Benelux. Momenteel liggen we onder andere bij Nukuhiva in Amsterdam en Utrecht, bij Concrete in Den Haag en Amsterdam, Square in Utrecht en Freestyle in Roosendaal.”

Hoe ziet de samenwerking met ondernemers er uit?
“We proberen zo dicht mogelijk bij de klant te staan. Om sneller en directer te kunnen communiceren en meer ruimte te creëren in de handelscondities tussen merk en retailer, werken we samen met een agent. We willen de retailer niet als eindpunt in de communicatie zien maar een hecht netwerk op te bouwen door middel van exposities, shop presentaties en activiteiten in de winkels.”

Hoe is de collectie opgebouwd?
“We zijn twee collecties per jaar plus mid season collecties. Wij werken met een minimale orderafname van 3000 producten met een standaard marge van 2.5, die zowel naar boven als naar boven kan worden bijgesteld. De retailer wordt beloond met extra order korting bij een brede selectie uit de collectie en er zijn diverse order- en betalingskorting scenario’s. De prijzen van €35-45, €sweat 80, lamswollen knitwear €100-120, wax-katoen jas €220-300, chino €90, overhemden €85-95.

Meer informatie: 00316 38824901