TOP

Geen Kids Camp op wintereditie Bread & Butter

Bread & Butter zet het nieuwe kindermodeplatform Kids Camp even in de ijskast. Na de lancering van dit kindermodesegment op Bread & Butter afgelopen zomer, komt er deze winter geen vervolg.

De belangrijkste reden voor Bread & Butter om Kids Camp komende wintereditie niet te laten doorgaan, is dat er onvoldoende aanmeldingen van exposanten zijn. Er hadden zich 40 kindermodemerken aangemeld, waaronder enkele nieuwe kleine labels. Daarentegen zijn enkele grote merken, die niet bij name worden genoemd, afgehaakt. Omdat de organisatie zowel kwaliteit als kwantiteit wil bieden, is besloten Kids Camp op deze basis af te lassen.    

Gelikt 

Kids Camp beleefde afgelopen zomer zijn vuurdoop met 45 kindermodemerken, zoals Bengh per Principesse, Custo Growing, Desigual, Diesel Kid, Pepe Jeans Junior, Replay & Sons, Scotch R’belle, Scotch Shrunk, Tommy Hilfiger and Tumble’N Dry. Hoewel het er allemaal gelikt uitzag en het merkenaanbod perfect aansloot op dat van Bread & Butter, bleef het wel redelijk rustig op dit gedeelte van de beurs.

Relaunch

Tijdens het tienjarig jubileum van Bread & Butter, in de zomer van 2011, wil de beurs een volledig nieuw kindermodeplatform lanceren. Eind van dit jaar zal dit nieuwe concept gepresenteerd worden in Berlijn, waarna dit op basis van de input van merken en retailers nog verder zal worden aangescherpt. B&B-directeur Karl-Heinz Müller zegt in een persbericht: “Ik geloof nog steeds in het project en we blijven er aan werken. Er is in de kindermodebranche zowel onder retailers als merken een enorme behoefte aan een goede, sterke beurs in Europa. Maar ik moet wel toegeven dat we met de eerste Kids Camp een aantal foutjes hebben gemaakt. Zo was de overlap qua datum met de Pitti Bimbo wat ongelukkig. Ook willen we opnieuw kijken naar de prijs en de locatie.”