TOP

G-Star daagt Pepsi voor de rechter

Het Nederlands jeansmerk G-Star daagt het Amerikaanse PepsiCo voor de rechter. Volgens G-Star maakt Pepsi met de introductie van het nieuwe drankje Raw inbreuk op haar merk.

G-Star vindt dat Pepsi met de introductie van haar nieuwste drankje Raw bewust misbruik maakt van haar merk.  ‘Wij hebben Raw in bijna twintig jaar opgebouwd tot een succesvol en onderscheidend merk. Dat PepsiCo nu op deze wijze ons DNA gebruikt en daarmee profiteert van onze reputatie, is ongeoorloofd’, zegt Frouke Bruinsma van G-Star.

Via een kort geding wil het jeansmerk een einde maken aan de inbreukmakende activiteiten van het Amerikaanse PepsiCo in Europa. Na een aantal gesprekken met PepsiCo om tevergeefs tot een oplossing te komen, heeft G-Star besloten juridische stappen te ondernemen. G-Star eist dat PepsiCo in heel Europa het gebruik van Raw voor haar producten staakt en de naam en verpakking van het nieuwe drankje aanpast. Tot die tijd mag het drankje van G-Star nergens in Europa worden verkocht. Het kort geding dient op 1 december in Den Haag.