TOP

Flinke omzetgroei voor Brioni

Brioni heeft een goed jaar achter de rug. De omzet van het luxueuze mannenmodemerk steeg in 2010 met 12 procent naar 171 miljoen euro. Dit jaar verwacht de Italiaanse producent opnieuw een plus van 8 procent naar 185 miljoen euro.

Ceo Francesco Pesci voorziet dit jaar opnieuw een positieve ontwikkeling betreft de omzet, ondanks de invloed die de aardbeving op de omzet van de Japanse markt teweeg bracht. De omzetgroei in Amerika compenseerde deze behoorlijk met maar liefst 30 procent. Uiteindelijk kwam het nettoresultaat (Editda) uit op zo’n slordige 16 miljoen euro. Pesci vertelt tegen TWnetwork.de: “We blijven het met name goed doen in China, waar 8 procent van de omzet vandaan komt.”

Brioni telt wereldwijd 34 eigen winkels en 41 franchisestores. Eind 2012 lanceert het Italiaanse merk ook een webshop.