TOP

Dstrezzed: ‘De Pitti past qua beleving perfect bij ons merk’

Over anderhalve week is het weer tijd voor Pitti Uomo. In aanloop naar de mannenmodebeurs, die van 12 tot en met 15 juni wordt gehouden in Florence, spreken we met Nederlandse merken die op de beurs staan. Deze week is mannenmodemerk Dstrezzed aan de beurt.

Hoe is de afgelopen Pitti (januari 2018) verlopen?
 
“Afgelopen januari editie is zeer goed verlopen. Door de verhuizing van onze beursstand van 40m2 naar 150m2 is het aantal bezoekers op onze stand verviervoudigd. Wij merken toch wel dat wij door middel van de beurzen belangrijke accounts kunnen bereiken. Dit komt vooral doordat wij op dit soort beurzen de sfeer en de collectie van Dstrezzed goed kunnen presenteren. Vooral de Pitti sluit qua beleving en uitstraling helemaal aan bij wat wij willen uitstralen: Vooral onze Dapper Chic-lijn, maar onze wat meer casual collectie, past qua stijl goed bij de Pitti Uomo.”

 

Wat gaan jullie komende Pitti laten zien? 

“Wij presenteren er onze lente-zomer 2019-collectie. Die hebben wij in drie lijnen opgesplitst: Dapper chic, Casual Cool en Dandy Blue (denim collectie). De collectie is kleurrijk met een nautische-caribische knipoog. We combineren dit met inspiratie uit de Californische surf- en skate cultuur. Ook bevat de nieuwe collectie veel tropische elementen, zoals Hawaii-prints en inspiratie uit de botanische tuinen.  De collectie is volwassen en stijlvol. Zo gebruiken we mooie kwaliteiten zoals veel stretch, indigo dobby, fine oxford, linnen met strepen en zomerse all over-dessins. Ook zal onzr ‘Dandy Blue’-parfum weer aanwezig zijn op de Pitti-stand zodat iedereen “the scent of a gent” kan beleven.”  

Waar staan jullie op de Pitti? En hoe ziet jullie stand eruit?
 
“De locatie is hetzelfde als vorig jaar (Spazio Belfior – stand 3) Qua sfeer kom je als bezoeker echt weer in een hele beleving terecht. De aankleding heeft de uitstraling van een society club voor mannen. Dit seizoen gaan wij ons buitenterrein meer gaan uitbouwen; zo komt er een buitenbar, waar wij ook een DJ en saxophonist zullen laten optreden.”
 
Wat zijn jullie doelstellingen / ambities voor de komende Pitti?
 
“Naast Benelux – waar we verder willen doorgroeien door shop-in-shops – ligt onze focus op Duitsland omdat we hier perfect aansluiting vinden in de markt.Wij hopen vooral te bereiken dat eventuele klanten kennis kunnen maken met ons merk.” 

 

Pitti Uomo, 12 – 15 juni 2018, Florence

Dstrezzed Pitti Uomo2