Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

Drie nieuwe merken in Nederland

Crisis of niet; er worden nog steeds nieuwe merken geïntroduceerd in Nederland. Een kleine selectie van drie nieuwe merken voor het jeans en young fashion segment.

Re-Bello

Re-Bello wil uitgroeien tot een van de grootste namen op het gebied van eco-fashion en heeft duurzaamheid en innovatie als belangrijkste doelen. Ook fairtrade staat hoog in het vaandel. In de collectie vind je milieuvriendelijke materialen als eucalyptus, bamboe en organisch katoen. In de collectie (voor mannen en vrouwen) veel T-shirts met prints. Het Italiaanse merk wordt in Nederland geïmporteerd door Nipcon.

 

Mother Denim

Mother Denim is in New York al behoorlijk populair en opgepikt door winkels als Selfridges in Londen en Barneys in New York. De naam ‘Mother’ is een knipoog naar de dubbelzinnige associaties die het woord oproept; zowel zacht en verzorgend als sterk en sexy. Modeagentschap Soledad Senlle introduceert het merk in de Benelux.

  

 

Free People

Free People is in de jaren zeventig ontstaan als private label bij de Amerikaanse retailer Urban Outfitters, maar is inmiddels al jaren een zelfstandig merk met een grote schare fans, getuige de meer dan 630.000 likes op Facebook. Het merk staat bekend om de hippieachtige looks. Denk: lange jurken, tunieken, gerafelde jeans, borduursels en haakwerk. Blue Glory vertegenwoordigt het merk in Nederland.

 

Bekijk de video van Free People