TOP

Drie Dwaze Dagen weer van start

Vandaag zijn de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf weer van start gegaan, die traditiegetrouw zorgen voor een stormloop op de filialen van de warenhuisketen. Dit jaar zijn de aanbiedingen nog meer gericht op mode en zijn er volop activiteiten op social media.

Op donderdag 4, vrijdag 5 en zaterdag 6 oktober vindt de 29e editie van de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf plaats. Dit jaar is het thema ‘Dans’. Vanochtend om half acht werd op de Dam in Amsterdam de aftrap gegeven met een Dwaze Cadeau Regen waarbij met de smartphone dwaze prijzen te ‘vangen’ waren.

Meer mode 

Nieuwe merken die meedoen aan de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf zijn Fillipa K, Supertrash, Karen Millen en DKNY. Naast alle fashion komt de Bijenkorf dit jaar met bijzondere producten waaronder vlieglessen, Ferrari rijden, een 3D-printer, een Ciclotte hometrainer en een korting van €50 op de iPad 2.

Nieuwe app

Robert Bohemen, directeur marketing van de Bijenkorf: “Dit jaar is het assortiment nog modischer én zetten we in op online vernieuwingen. Het modeassortiment is verkrijgbaar via de webshop en de volledige vernieuwde App van de Bijenkorf. Daarnaast zetten we sterk in op acties via social media kanalen en dit jaar voor het eerst op Pinterest. Vorig jaar waren we trending topic op Twitter. Het zou mooi zijn als we die prestatie kunnen evenaren.”

Social media

Rondom de Drie Dwaze Dagen van 2011 werden de boekjes 1,6 miljoen keer digitaal bekeken. Dit jaar verwacht de Bijenkorf een recordaantal online bezoekers door de inzet van meer digitale kanalen. Klanten die op Pinterest een Drie Dwaze Dagen-pinboard maken met hun vijf favoriete artikelen maken elke dag kans op een cadeaucard van €250. Op de Facebook-pagina kunnen cadeaucards gewonnen worden met de Dwaze-fruitautomaat en via Twitter maken bezoekers daarop kans als ze tweeten in welk filiaal ze shoppen. Nieuw dit jaar is dat het mogelijk is om Drie Dwaze Dagen-artikelen via de Bijenkorf App te bestellen. De webshop heeft drie dagen lang een heuse digitale portier die klanten bij grote drukte om de beurt ‘binnen laat’.

Crisis

De Drie Dwaze Dagen zijn ontstaan in 1984 tijdens de economische crisis in de jaren tachtig en behoren inmiddels tot de grootste verkoopacties van Europa.