TOP

Dit zijn de Nederlandse modemerken op Pitti Uomo 95

De eerste mannenmodebeurs van 2019 staat voor de deur. Van 8 tot en met 11 januari 2019, is het weer tijd voor de Pitti Uomo in Florence. Welke Nederlandse merken zijn onderdeel van deze 95ste editie van de toonaangevende mannenmodebeurs?

In totaal vijftien Nederlandse modemerken presenteren hun nieuwe wintercollecties tijdens de komende editie van de Pitti Uomo in Florence. Dit zijn de labels:

Barts

Dstrezzed

J-B-J (Jupe by Jackie)

Kings of Indigo

Mason Garments

Medico Footwear Fashion

Petrol Industries

Pig&Hen

Property of…

Secrid

Susudio

The Bulldog Amsterdam

The GoodPeople

Wahts

Welter Shelter

Y/Project

In totaal geven 1.230 merken acte de presence, waarvan ruim 540 uit het buitenland. De beurs verwelkomt in totaal 40 nieuwe en terugkerende labels. Gastontwerper van deze 95ste editie is de Belgische ontwerper Glenn Martens, de creatief directeur van het modelabel Y/PROJECT. Dit Franse merk is winnaar van de prestigieuze Andam Grand Prize Award die vorig jaar is uitgereikt. De vorige editie waren modemerken Undercover by Jun Takahashi van en AKAHIROMIYASHITATheSoloist gastontwerpers van de beurs. De labels Off White en J.W. Anderson vervulden die taak de editie daarvoor.

Revolver Copenhagen

Ook werkt Pitti Uomo wederom samen met de Deense modebeurs Revolver Copenhagen. Deze beurs vindt plaats van 30 januari tot en met 1 februari 2019, maar geeft nu voor de tweede keer in Florence alvast een voorproefje in de Arena Strozzi. Onder de naam ‘Scandinavian Manifesto’ presenteren zich hier 16 opkomende mode-, kunst- en designmerken uit Denemarken, Zweden en Noorwegen.

Portugese merken

Op de Pitti krijgen veelbelovende merken de kans zich te laten zien en dit jaar is Portugal het gastland. “Portugal wordt tegenwoordig een van de meest dynamische plekken voor mode en creativiteit”, zegt Lapo Cianchi, secretaris-generaal van de Fondazione Pitti Immagine Discovery en directeur communicatie en speciale projecten bij Pitti Immagine. “Daarom hebben we besloten om een selectie Portugese herenkledingmerken te presenteren, van gevestigde labels tot opkomende namen.”

De Fondazione heeft samen met het creatieve platform Selectiva Moda / From Portugal de volgende acht Portugese merken geselecteerd: Caiagua, Ecolã, Hugo Costa, Ideal & Co, Labuta, Nycole, Poente en Westmister. Deze merken zijn terug te vinden in de Spazio Carra in Fortezza da Basso.