TOP

Dit koopt Coef Men in voor winter 2020-2021

Wat wil de mannelijke consument in 2020 en welke trends en items blijven belangrijk? We vroegen het Coen Burgers, mede-eigenaar van Coef Men in Nijmegen en Arnhem. “De hang naar luxeproducten blijft groeien.”

Mannen zijn ook in het najaar van 2020 duidelijk op zoek naar kwaliteit en onderscheidend vermogen in beleving en service, stelt Coen Burgers van Coef Men, die vestigingen in Arnhem en Nijmegen (en vanaf februari ook in Utrecht en Leiden) en een webshop runt. In Textilia 2, de special mannenmode, vertelt hij samen met compagnon Mark Hoornenborg over de groeispurt en ambities van het concept.

Zo laat Burgers in dit interview weten ‘toonaangevende en onderscheidende winkels neer te willen zetten’ en daarmee ‘voor de troepen uit te willen lopen’. “We bieden een behoorlijk brede selectie van bekende merken en niche labels die je niet op elke straathoek ziet. Ook qua uitstraling zijn we anders dan gemiddeld.” Volgens Hoornenborg moet je als ondernemer in deze tijd ‘redelijk perfectionistisch’ zijn. “Mijn advies: kies een markt of segment – liefst met exclusievere producten die niet overal verkrijgbaar zijn – en excelleer daarin.”

Branding

Voor komende herfst/winter zet Coef Men qua collectie-aanbod vooral in op street- en activewear, vertelt Burgers. “Dit blijft onverminderd populair. Daarbij valt op dat de hang naar luxeproducten blijft groeien en dat mannen – en dan met name de doelgroep tussen 18 en 35 jaar – branding erg belangrijk vinden. Dus dat soort items gaan we zeker inkopen. Smart casual is ook nog steeds groeiende, ten koste van formele mode. In het bedrijfsleven is een goed gesneden blazer met een paar geklede sneakers al behoorlijk geaccepteerd.”

Mix van stijlen en merken

Als het om trends gaat, gelooft Burgers dat de workweartrend dit najaar gaat doorzetten. “We gaan meer oversized en wijder vallende onderstukken zien. Verder zoeken wij altijd naar opkomende merken. Een mix van stijlen en merken – bijvoorbeeld het populaire The North Face naast het minder bekende outdoorlabel Gramicci, of een streetwearlabel als Daily Paper naast een knitwearmerk als Sibin Linnebjerg – is juist een richting waarmee we ons proberen te onderscheiden. Bij de niche- en streetwearmerken kopen we wat gedurfder in en bij smart casual weer wat behoudender.”

Lees in Textilia 2 verder hoe Burgers zich uitgebreid voorbereid op de inkoopperiode en vervolgens regelmatig in het seizoen blijft bijsturen naar kassuccessen.