• No products in the cart.
TOP

Deze nieuwe collabs vallen op (street- en activewear)


Tegenwoordig worden zo’n beetje dagelijks de nodige samenwerkingsverbanden gedropt. De één verrassender dan de ander. Deze drie collabs vallen ons deze week op.

Daily Paper X Van Gogh Museum

Tijdens de Parijse mannenmodeweek presenteerde Daily Paper de nieuwe voorjaar/zomercollectie voor 2020. Wat direct opviel was de buitenkant van de showroom, die een nieuwe collab aangaf tussen het merk en het Amsterdamse Van Gogh Museum. Het gaat om een langlopende samenwerking gedurende het jaar 2020, waarbij in diverse leveringen items zijn voorzien van bekende werken van de schilder. Eerder werkte het museum al samen met modemerk Vans, dat de kunst in kleding en schoenen verwerkte. De samenwerking met Daily Paper is voor het Van Gogh Museum een nieuwe stap om een diverse groep jongeren te interesseren voor de kunst. En dat het streetwearlabel graag optrekt met andere creatieven is bekend. Zo presenteert het vrijdag 28 juni een speciale collectie met de populaire Nigeriaanse artiest Wizkid, ook bekend als Starboy.  

 

daily paper x vincent van gogh

Daily Paper-agent Serge van Bemmel (Navy Agency) voor de showroom in een shirt van Daily Paper x Van Gogh Museum.

 

Tenue de Nîmes X Agolde

Tenue de Nîmes brengt om het tienjarig bestaan te vieren een jaar lang bijzondere producten en collecties uit. Dit keer heeft het een gelijkgestemde partner gevonden in het Amerikaanse denimlabel Agolde. Vanaf 5 juli presenteert de retailer online en in de Amsterdamse winkels de eerste collab voor vrouwelijke klanten. Tenue de Nîmes X Agold biedt een op vintage geïnspireerde spijkerbroek in een gelimiteerde oplage van vijftig stuks. 

 

Agolde x tnd

Agolde X Tenue de Nîmes. 

Edwin X Jean School

Denimmerk Edwin en de Amsterdamse Jean School hebben de handen ineengeslagen voor het ‘Reduce, reuse, recycle project’. De studenten van de Jean School kregen de taak om een nieuwe denimwassing te ontwikkelen. Met als opdracht om hierbij zo duurzaam mogelijk te werken. Zeven maanden lang werkten veertien studenten in Denim City Labs aan dit project. Uiteindelijk brengt Edwin twee wassingen in productie, van studenten Suzanne Boymans en Lieke Koen. Hiervan worden honderd paar jeans gemaakt doe dit najaar exclusief te koop zijn bij de Denim City Store in Amsterdam en bij verschillende Edwin vestigingen in Europa. 

 

Lieke koen WINNER 1JPG

De wassing van student Lieke Koen.

 

Suzanne Boymans WINNER 1

De wassing van student Suzanne Boymans.