TOP

Dept Denim Department integreert in Dept-collectie

Dept Denim Department is vanaf april 2012 niet langer een aparte, zelfstandige collectie. De jeanslijn, die in 2009 werd gelanceerd, wordt geïntegreerd in de collectie van Dept.

Dept Denim Department wordt vanaf de hoogzomer-levering in 2012 onderdeel van de Dept collectie. Hierdoor wordt de ‘gewone’ Dept-collectie nog breder door de aanvulling met jeans gerelateerde items. “In de huidige markt is het belangrijk om te focussen. Wij bieden onze klanten graag die mogelijkheid. Hierdoor kan een nog completer Dept-beeld worden ingekocht,” licht divisiemanager Lydia Visser in een persbericht toe.

Collecties

Daarnaast wordt ook het collectieritme aangepast. Voorheen waren er voor Dept en Dept Denim Department samen maar liefst 16 collecties per jaar. Vanaf volgend jaar heeft Dept 8 collecties per jaar, met zowel korte als lange termijn leveringen. Ter aanvulling wordt het zogeheten ‘Dept impulse’ programma gelanceerd: verspreid over het jaar wordt op geschikte momenten één item of een klein programma aangeboden, dat inspeelt op de ontwikkelingen in de markt en dat binnen maximaal twee weken leverbaar is. Dit moet bijdragen aan een hogere omzetsnelheid voor winkeliers.

Website

Ook online maakt Dept schoon schip. Er waren drie url’s: dept.nl (webshop), deptwomen.com (voor de branding) en deptdenimdepartment.nl (jeans), maar er wordt verder gegaan met één site voor alles rond het merk op dept.nl. Dept Denim Department zal wel haar eigen identiteit behouden en in de eigen look and feel worden gepresenteerd.

Herformulering

Al deze stappen maken onderdeel uit van een bredere herformulering van de merkstrategie van Dept, waarover binnenkort meer bekend wordt.