TOP

De sport in het kort: opvallende partners

Het is eerder regel dan uitzondering dat sportmerken en -ketens de handen ineen slaan met bekende sporters, tv-persoonlijkheden, zangers en modellen. Een kort overzicht van de laatste collaboraties.

Sawadee en Bever slaan handen ineen

Outdoor retailketen Bever en touroperator Sawadee Reizen hebben maandag 22 augustus 2011 de handtekening gezet onder een overeenkomst voor strategische samenwerking. Het exclusieve partnership moet bijdragen aan wederzijdse merkversterking en -ontwikkeling alsmede verdere marktpenetratie van beide merken. De samenwerking voorziet in een groot aantal activiteiten waaronder het verzorgen van content in de magazines en brochures van beide merken, afstemming van marketingplannen en -activiteiten, de organisatie van (klant)evenementen in onder meer de vestigingen van Bever en het delen van kennis. Daarnaast zal een systeem voor wederzijdse klantbinding opgezet worden.

Duitse hockeyster is goede Dita ambassadeur

De ervaren Duitse hockey international Matthias Witthaus heeft zijn sponsorovereenkomst met hockeymerk Dita verlengd. De 28-jarige aanvaller van Mannheimer HC heeft zich tot en met de Olympische Spelen aan het hockeymerk verbonden. “Sinds 2007 vormen Dita en ik een prima team. Ik heb dan ook bewust gekozen voor Dita omdat bij Dita de totale focus op hockey ligt en ik ben klaar om een nieuwe periode met veel uitdagingen aan te gaan.”

Skechers rent verder met Brooke Burke

Schoenenmerk Skechers gaat de marketingcampagne met tv-persoonlijkheid Brooke Burke verlengen. De campagne zal nu lopen tot juni 2013. In de nieuwe serie reclamespots van Skechers zal Brooke de nieuwe generatie van Skechers fitnessproducten aanbevelen. De campagne wordt afgetrapt met de nieuwe lichtgewicht schoenenlijn met geïntegreerde ‘Natural Stride-technologie’ die blootsvoetbewegingen en vloeiende overgangen stimuleert bij het lopen, joggen of rennen. Brooke: “Als gezondheidsbewuste vrouw met een druk leven vind ik het fijn dat Skechers het zo gemakkelijk maakt om fit te blijven. En met ProSpeed maak ik meer tijd vrij om te rennen dan ooit tevoren!”

Asics en Coach steunen talentvolle rapper

Hardloopmerk Asics en sportwinkelketen Coach gaan de jonge, talentvolle rapper/R&B artiest, Jayh Jawson ondersteunen bij zijn albumlancering ‘Jayh Jawson’. Rapper Jayh Jawson, of bij zijn publiek beter bekend als ‘Jayh’, zal zijn album exclusief als eerste bij Coach promoten en aanbieden aan zijn fans. Dit doet hij doormiddel van een album tour bij selected Coach stores waar het album voor het eerst te koop is en uiteraard gesigneerd zal worden. Naast deze promotietour, hebben Asics en Coach ook een instore en online actie bedacht. Consumenten krijgen bij aankoop van een paar Asics sneakers gratis een koptelefoon van Jayh.