TOP

De Mannenwinkel opent deuren in Delft

Begin november is in Delft De Mannenwinkel geopend. Na de succesvolle vrouwenwinkel Bij Marlies aan de overkant van de straat werd het hoog tijd voor een mannenversie. "De eerste 'bitterballen & bier-dag' staat al gepland."

“We runden al de vrouwenwinkel Bij Marlies in Delft, toen er een pand aan de overkant van de straat vrij kwam,” vertelt manager van beide winkels, Joscha Zonderland. “En omdat we altijd al vragen kregen of we geen mannenkleding verkochten van de mannen van onze vrouwelijke klanten, besloten we ervoor te gaan.” 

In de Mannenwinkel wordt mode verkocht van merken als Selected Homme, Suit, Kronstadt, American Vintage en Minimum. “We hebben gekozen voor veelal Scandinavische merken, net als in de vrouwenwinkel. Qua stijl is het dus ook vrij minimalistisch. Daarnaast vinden we het belangrijk dat naast een jas van €280,- ook een betaalbaar T-shirt van €40 zodat mannen niet te duur uitkomen. Ook hebben we grappige producten in het assortiment, zoals een ‘ski survival kit’ of ‘new daddy kit’.”  

Beton

Qua interieur is de winkel een mix van aan de ene kant warme elementen zoals hout, en aan de andere kant een ‘rauwere’ look. “Wij houden vooral van dingen die niet heel netjes zijn. Daarom waren we heel blij dat we zagen dat er onder de latten aan het plafond beton zat. Dat was niet in perfecte staat – er zitten allemaal gaten in – maar dat vinden juist leuk. Ook zat er al een oude marmeren vloer in het pand, en die hebben we bewust zo gelaten en niet gepolijst.” 

“Het publiek dat in de afgelopen twee weken sinds de opening is geweest, is heel gemeleerd. In Delft lopen natuurlijk veel studenten rond, die zijn veel bij ons binnen geweest, maar ook mannen van 40-50 jaar. Maar ook dat vinden we juist leuk, we hadden van tevoren ook niet een bepaalde doelgroep in gedachten.” 

Bitterballen & bier

“We zijn al actief op social media, maar ons achterban moet natuurlijk nog groeien. Wel hopen we dat we op den duur – net als het geval is bij de vrouwenwinkel – mannen naar de winkel zullen trekken door nieuw binnengekomen items op onze Instagram en Facebook-pagina te plaatsen. Verder gaan we ook events organiseren om klanten naar de winkel te lokken. Zo staat binnenkort al onze eerste ‘bitterballen & bier-dag’ gepland.”