TOP

ConsuWijzer start campagne misleidende telemarketing

Ruim 800.000 consumenten krijgen spijt van hun aankoop via de telefoon. Zo bleek uit onderzoek van de Consumentenautoriteit. CosuWijzer start daarom vandaag in opdracht van de Consumentenautoriteit met een voorlichtingscampagne over misleidende Telemarketing.

Jaarlijks krijgt bijna 1 op de 4 Nederlanders te maken met agressieve en misleidende verkooptelefoontjes. Ruim 800.000 consumenten worden hier slachtoffer van. Oftewel: gaan in op een aanbod waar ze later spijt van krijgen.

Onder het motto ‘Misleidende verkooptelefoontjes? Z√≥ ga je daar mee om!’ geeft ConsuWijzer praktische informatie over hoe¬†spijtaankopen via de telefoon voorkomen kunnen worden.

Centraal in de campagne staat de ConsuWijzer-TeleCheck om naast de telefoon te leggen. Daarop staan vragen waarop je een duidelijk antwoord moet hebben voordat de consument.