TOP

Bredere collectie Arrow

Arrow, in Europa onderdeel van de Nederlandse Secon Group, heeft zijn merk breder in de markt gezet. Sinds kort voert het label, bekend van zijn klassieke overhemden, drie collecties.

De lijnen premium, classic en jeans vormen moeten er voor zorgen dat Arrow wordt gezien als een totaalmerk voor iedere man, elke dag. De nieuwe underline ’24/7 sharp’, moet dat beeld versterken.

Met deze uitgebreide collectie moet Arrow ook buiten Nederland meer bekendheid krijgen. De Secon Group heeft tot doelstelling om in Europa het aantal verkooppunten waar de totale collectie te zien is, snel te verhogen. In het voorjaar van 2008 zijn de eerste Europese Arrow-winkels geopend in Finland en Zweden. Dit najaar staan er openingen gepland in Nederland, België, Duitsland, Tsjechië, Slovenië en Kroatië. Binnen drie jaar verwacht het modebedrijf vijftig Arrow-winkels in Europa te runnen. Het modebedrijf wil ook het aantal store-in-store verkooppunten van het merk  blijven uitbreiden.

Secon wil het profiel van het merk, als een Amerikaans label met een rijke historie als het gaat om op elkaar afgestemde herenkleding, voortaan duidelijker naar voren laten komen. Arrow is in 1851 in Troy, New York, ontstaan.

De nieuwe winkels zijn ontworpen volgens een catwalkconcept, waarbij de klant via een centraal gangpad door de winkel wordt geleid. Het gangpad neemt de klant mee naar de verschillende kledinglijnen en de drie Arrow-gebruiksmomenten.

De groei van het merk Arrow speelt een belangrijke rol in de bedrijfsstrategie van het modebedrijf Secon Group, waartoe ook de merken Turnover, Creenstone en Another, horen.