TOP

Bread & Butter cancelt consumentendagen

Karl Heinz Müller bezwijkt onder de kritiek vanuit de modebranche om Bread & Butter te openen voor de consument en draait de beslissing terug.

Vorige week was er nog wat gesteggel over dat consumenten alleen welkom waren in de Urban Base en op de landingsbaan van Tempelhof, maar Karl Heinz Müller veegt nu alle consumentenplannen definitief van tafel. “We komen tegemoet aan de wensen van onze exposanten en cancellen de plannen om consumenten op Bread & Butter toe te laten”, aldus de beursirecteur in een persverklaring. “De beurs blijft alleen toegankelijk voor modeprofessionals.”

In december gooide Müller een klein bommetje op de modebranche toen hij aankondigde vanaf zomer 2014 ook consumenten toe te laten op de Bread & Butter. De beursdirecteur werd overladen door kritiek vanuit de modebranche. De plannen zijn voor veel exposanten logistiek, organisatorisch en financieel onhaalbaar.

Onze voorspelling: deze week draaien de andere Duitse beurzen de beslissing ook terug.