TOP

Bos Men Shop Hofleverancier, boxermerk On That Ass in de prijzen en Marc Cain zamelt fors bedrag in voor goed doel

Mannenmodezaak Bos Men Shop heeft het Predicaat Hofleverancier ontvangen, boxermerk On That Ass is in de prijzen gevallen bij de Gazellen Awards en Marc Cain zamelt fors bedrag in voor het goede doel. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 28 maart.

Foto: Marieke Lodder Fotografie

Bos Men Shop ontvangt Predicaat Hofleverancier

Familiebedrijf Bos Men shop in Goes heeft afgelopen vrijdag het Predicaat Hofleverancier ontvangen uit handen van de Goese burgemeester Margo Mulder en Commissaris van de Koning in Zeeland Han Polman. Dat staat in een persbericht. Het Predicaat wordt uitgereikt aan kleine of middelgrote bedrijven die minimaal honderd jaar bestaan en van onberispelijk gedrag zijn. De mannenmodezaak lanceert ter ere van het honderdjarig jubileum later dit voorjaar een speciale collectie. Een gedeelte van de opbrengst hiervan wordt aan een goed doel geschonken. Bos Men Shop is opgericht door Johannes Bos op 4 maart 1922 en de zaak was destijds gevestigd in de Ganzenpoortstraat in Goes. De mannenmodewinkel gaat de bekroning een jaar lang vieren met onder meer winkelacties, extra’s voor klanten en evenementen in de winkels, zo meldt het in een persbericht. (Op de hoofdfoto vlnr: Commissaris van de Koning in Zeeland dhr Han Polman, Cees Bos en Eefje Bos-Vogelaar.)

Boxermerk On That Ass in de prijzen

Boxerlabel On That Ass heeft tijdens de uitreiking van FD Gazellen Awards 2021 donderdag 24 maart de zilveren Gazellen Award gewonnen in de categorie ‘middelgroot’ in de regio Zuid. Met een omzetgroei van 361 procent over de jaren 2018-2020 is het geen verrassing dat het merk ook dit jaar een FD Gazelle Award zou krijgen, zo meldt het in een persbericht. Tweemaal eerder stond het boxershortmerk in de lijst snelst groeiende bedrijven van Nederland, maar nog niet eerder stonden zij op het podium. Binnen de overall ranglijst van snelst groeiende bedrijven van Nederland, bezetten zij deze jaargang de 31e plek. De FD Gazellen Awards worden uitgereikt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Voor 2021 gaat het om ondernemingen die van 2018 tot en met 2020 ten minste 20 procent omzetgroei lieten zien, in 2018 minimaal €250.000 omzetten en het jaar 2020 winstgevend afsloten.

Podcasttip: Hilfiger en Vans over augmented reality

Wie wil weten hoe grote merken augmented reality (AR) inzetten voor hun modelabel, kunnen de komende twee afleveringen in de agenda noteren. In de podcasserie Social Stories van Snapchat en BNR luisteren gaat het vrijdag 1 april over AR en échte bedrijfsresultaten, zo meldt de nieuwszender in een persbericht. In deze tweede aflevering vertellen merken als Tommy Hilfiger en Vans hoe zij AR succesvol in hun digitale marketingplannen hebben geïmplementeerd. Te gast zijn namens Samsung, Luke van Veen, Digital Media Lead. Namens Ogilvy-Vans Vianney Poncelet, Paid Media Director en Naomi Tahan Sr, Paid Media specialist bij Tommy Hilfiger. In aflevering 3 op vrijdag 8 april gaat het over AR en duurzaamheid. Vooral in de modewereld kan AR helpen om impact te maken op het gebied van duurzaamheid. Hoe? Sebastian Schulze, CEO and founder at softwareprogramma voor online opnemen van maten Fit Analytics, vertelt erover. De podcast is te beluisteren via BNR podcast playerSpotify en Apple.

Forse opbrengst inzamelingsactie Marc Cain

De inzamelingsactie die modelabel Marc Cain hield tijdens de show op de Berlin Fashion Week op 16 maart 2022 heeft € 50.000 opgeleverd. Dat meldt het merk in een persbericht. Het bedrag wordt overgemaakt naar Caritas, de officiële partner van Berlin Fashion Week. Het premium label had voorafgaand aan de show al €200.000 gedoneerd aan de kinderrechtenorganisatie Save the Children. Het modelabel gebruikte zijn show op de Berlin Fashion Week om aandacht te vragen voor de oorlog in de Oekraïne. Het wilde een teken van vrede en tolerantie te sturen, tegen oorlog en geweld door aan het eind van de show een duidelijke statement te maken: de lichten gingen uit, het nummer Russians van Sting speelde en toen de lichten weer aangingen, stonden alle 47 modellen verenigd op het podium elk met open handpalmen met het vredesteken erop geschilderd.