TOP

Bonprix opent winkel van de toekomst, Petrol Industries lanceert vrouwenmode en asymmetrische jeans

Bonprix opent in Hamburg een laboratoriumwinkel waar shoppers kunnen winkelen met een app. Verder: kledinglabel Petrol Industries lanceert een vrouwenmodecollectie en zijn asymmetrische jeans de nieuwe trend? Dat en meer in het nieuwoverzicht van 17 januari.

Guess opent flagship op Kalverstraat [hoofdfoto]

Modemerk Guess opent aankomend voorjaar een flagshipstore aan de Amsterdamse Kalverstraat. De Amerikaanse keten neemt daarmee de plek over van Blokker, zo schrijft Retailtrends. Het modelabel sloot een overeenkomst met HB Capital, de investeringstak van de familie Blokker. De winkelruimte heeft een vloeroppervlakte van zo’n 1225 vierkante meter en is te vinden in de buurt van Zara, Topshop en Urban Outfitters.

Stopt Nyden als apart merk van H&M?

H&M stopt mogelijk met Nyden als apart merk. Het online label wordt “geïntegreerd in het H&M platform”, zo laat de keten weten aan Textilwirtschaft. De social mediakanalen van Nyden liggen al ruim een maand stil. Het merk werd eerder al toegevoegd aan de webshop van H&M en de ceo van Nyden, Oscar Olsson, stapte op. Het is vooralsnog onduidelijk of Nyden.com offline zal gaan, en zo ja, wanneer dat gebeurt. Nyden werd begin vorig jaar geïntroduceerd als een merk voor millenials, en werd alleen online verkocht.

Bonprix opent laboratoriumwinkel waar klanten shoppen met een app

De Duitse modeketen Bonprix opent in februari in Hamburg een innovatieve laboratoriumwinkel waar klanten shoppen met behulp van een app, zo schrijft RetailDetail. Het experimentele winkelconcept combineert de voordelen van een fysieke winkel met het gemak van online shoppen. De ‘Fashion Connect Store’ opent de deuren op 14 februari 2019. De app doet dienst als een personal shopper, die klanten begeleidt tijdens het winkelbezoek.

Van elk kledingstuk en accessoire hangt slechts één exemplaar op de ‘Trendvloer’, zoals in een showroom. Klanten kunnen producten naar keuze scannen en de juiste maat selecteren. De items worden vervolgens toegevoegd aan een virtueel winkelmandje zodat ze in een paskamer worden gehangen, klaar om te passen. In deze paskamers kan de verlichting worden aangepast, een medewerker worden opgeroepen en nieuwe maten besteld worden. Na het verlaten van de paskamer word het winkelmandje automatisch bijgewerkt door RFID-technologie. Shoppers kunnen via PayPal of bankpas betalen aan de self-checkout.

 

Petrol Industries lanceert vrouwenmodecollectie

Kledingmerk Petrol Industries verkoopt binnenkort niet alleen mannen- en kinderkleding. Dit najaar lanceert het Nederlandse kledingmerk hun allereerste vrouwenmodecollectie. Elwin Flint, ceo van Petrol Industries, zegt in een persbericht: “We hebben ons jarenlang gefocust op de mannencollectie, waarbij we als merk ontzettend zijn gegroeid. We zijn er daarom van overtuigd dat de vrouwencollectie een  groot succes wordt. De eerste reacties zijn in ieder geval veelbelovend.”

De nieuwe collectie is te bewonderen tijdens Modefabriek in Amsterdam van 20 tot en met 21 januari.

Opvallend: asymmetrische jeans

Designerduo Ksenia Schnaider komt wel met een heel opvallende spijkerbroek: asymmetrische jeans. De ene pijp heeft het model van slim jeans, de andere pijp heeft het model van flared jeans. De broek is onderdeel van de ‘pre fall collection 2019’ en is al te bestellen via de website. Je moet er wel even diep voor in de buidel tasten, hij kost namelijk 327 euro. Het designerduo heeft er alle vertrouwen in dat dit dé trend wordt van 2019, zo schrijft RTL Nieuws. Ksenia en Schnaider verwachten dat de jeans voornamelijk eerst door beroemdheden, it-girls en fashionista’s zal worden opgepikt.