TOP

Bol.com integreert kleine webwinkels

Kleine webwinkeliers kunnen voortaan via Bol.com hun producten verkopen. Vanaf vandaag staat de website ter beschikking voor iedere webondernemer.

Bol.com stelt zijn webwinkel nu ook open voor kleinere webshops. Iedereen met een Kamer van Koophandelregistratie en btw-nummer kan zijn assortiment beschikbaar stellen aan de 16 miljoen bezoekers die de website jaarlijks trekt. Bol.com volgt hiermee dezelfde strategie als webwinkel Amazon. Via Amazon Marketplace kunnen derden hun spullen aanbieden. Ze betalen dan een commissie variërend van 6 tot 15 procent aan het bedrijf, maar krijgen daarmee wel toegang tot een enorm klantenpotentieel.

Nieuwe kansen
Wijnand Jongen, directeur van brancheorganisatie Thuiswinkel.org, reageert verheugd op het nieuws. “Het is fijn om te horen dat webwinkels naast Google nu een nieuw kanaal tot hun beschikking hebben om gevonden te worden. Dit schept zeker kansen.” Kleine internetondernemers zien zich tegenwoordig vaak genoodzaakt te sluiten omdat zij niet genoeg bezoekers naar hun site kunnen trekken.

Uitbreiding van het assortiment
Inmiddels hebben zich al 45 webwinkels aangemeld voor de nieuwe verkoopmogelijkheid. Bol.com gaat ervan uit dat dat er op korte termijn vele duizenden zullen worden. Er wordt verwacht dat ongeveer 25.000 artikelen aan het assortiment worden toegevoegd.