TOP

Binnenkijken: de nieuwe showroom van Marc Cain *

Marc Cain heeft de distributie in Nederland per 1 oktober weer in eigen hand. Het bedrijf opende onlangs een gloednieuwe showroom aan de Danzigerkade in Amsterdam, met Bart Terhorst als nieuwe agency director.

De organisatiewijziging is onderdeel van de strategie van het Duitse premium vrouwenmodemerk Marc Cain om in alle landen uitsluitend met eigen showrooms en eigen personeel te werken. Hierdoor kwam een einde aan de samenwerking met importeur Röling Import, dat sinds de jaren tachtig verantwoordelijk was voor de verkoop in Nederland.

Agency director

Agency director Bart Terhorst is voortaan verantwoordelijk voor de verkoop van Marc Cain in Nederland. Hij werkte vijf jaar voor de Veldhovengroep, als directeur van het merk Sandwich in de Verenigde Staten. Hij zet nu bewust de stap naar het hogere prijssegment. “Ik geloof dat daar de toekomst ligt van de mode. In dit segment is er weinig last geweest van de crisis. Aan de bovenkant en aan de onderkant van de markt zit groei, terwijl het midden steeds meer verdwijnt.”

MC_Showroom_Amsterdam_01_V2_300 MC_Showroom_Amsterdam_03_V2_300

Half november opende de gloednieuwe showroom van Marc Cain aan de Danzigerkade in het Westelijk Havengebied in Amsterdam, waar ook modebedrijven als Gaastra, Hugo Boss, Diesel, Toms, Noosa Amsterdam en Blue Glory Agenturen gevestigd zijn. Het nieuwe team bestaat uit vier mensen: naast Ter Horst drie vrouwen. Twee houden zich bezig met de verkoop van Marc Cain Collections en Marc Cain Sports en één specifiek met de nieuwe lijn Marc Cain Bags & Shoes. Hoewel er al wat schoenen en tassen in de reguliere collecties werden aangeboden, wordt er daarnaast  vanaf de herfstcollectie 2016 een aparte schoenen- en tassenlijn neergezet. Er zijn twee collecties per jaar, bestaande uit ongeveer 40 tassen en 70 paar schoenen met prijzen van €129,- tot €399,-. De nieuwe lijn wordt groots gelanceerd op Panorama Berlin.

 MC_Showroom_Amsterdam_04_V2_300 MC_Showroom_Amsterdam_02_V2_300

Nederland is een belangrijke markt voor Marc Cain, vertelt Terhorst. “Er zijn nu 110 verkooppunten in Nederland en dat willen we graag zo houden. We blijven selectief in de distributie, dat is een van onze krachten. We zitten in de gelukkige positie dat we goed samenwerken met onze partners. Met de tassen en schoenenlijn kunnen we wel nieuwe verkooppunten aanboren, denk hierbij ook aan schoenenwinkels en lederwarenzaken.”

Logistiek centrum

Terwijl in Nederland de showroom opende, ging in Duitsland het nieuwe logistiek centrum in gebruik na twee jaar bouwen en testen. Het  hypermoderne gebouw bij het hoofdkantoor in Bodelshausen meet 130.000 vierkante meter en is grotendeels geautomatiseerd en zeer energiezuinig. Vanuit deze locatie wordt alle verkooppunten wereldwijd bevoorraad.

Marc_Cain_P_Logistikzentrum_rgb_01 Marc_Cain_P_Logistikzentrum_rgb_04 Marc_Cain_P_Logistikzentrum_rgb_11