TOP

Bever lanceert nieuw winkelconcept

Bever heeft deze maand twee winkels geopend (in Rotterdam en Arhem) volgens een nieuw winkelconcept, waarbij de outdoor-beleving centraal staat en online toepassingen zijn geïntegreerd. Later dit jaar zullen meer Bever-winkels voorzien worden van het nieuwe retaildesign.

Bever wilt niet alleen buitensporters aantrekken, maar ook mensen die op zoek zijn naar een ‘outdoor inspired’ stijl. Daarom zijn in het nieuwe interieurconcept beide werelden gecombineerd. Bij binnenkomst in de winkel worden in een lifestyle georiënteerde zone combinaties van kleding, schoenen, slippers, zonnebrillen en tassen gepresenteerd op look, stijl en kleur. Verderop in de winkel vind je de specifieke performance producten voor buitensporten als klimmen, trailrunnen en fietsen.

Nationaal park

De nieuwe winkelinrichting van Bever is geïnspireerd op outdoor-avonturen. Zo is in het meubilair een link gelegd naar tentpalen en bergen en geeft de plafondverlichting een sfeer die overeenkomt met een abstracte versie van de buitenlucht. Dit geeft het gevoel van winkelen in een nationaal park. Het nieuwe winkelconcept is ontwikkeld in samenwerking met ontwerpbureau Storeage uit Amsterdam.

Multi-channel

In het nieuwe winkelconcept zijn alle multi-channel kanalen geïntegreerd. Zo is er een speciale Click & Collect-balie voor het afhalen van online bestellingen. Ook zijn er tablets aanwezig waarop klanten in de winkel hun online bestellingen kunnen doen wanneer een product niet in de gewenste maat of kleur in de winkel beschikbaar is. Bever levert dit dan binnen 48 uur gratis af in de winkel of op een adres naar keuze. Bij succes zal Bever deze service uitrollen naar alle filialen.

Over Bever

Outdoor winkelketen Bever werd 36 jaar geleden opgericht door avonturier Fred van Olphen en is sinds 2007 onderdeel van de A.S. Adventure Group (eigendom van investeringsmaatschappij Lion Capital). Bever heeft 37 vestigingen en een webwinkel.