TOP

Bestseller Vrouwenmode: Studio Blique*

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Frederike van Battum, eigenaresse van modewinkel Studio Blique in Goes, Middelburg en Terneuzen. “Vrouwen worden erg gelukkig van bijzondere items.”

“Het is een beetje wisselend wat we goed hebben verkocht afgelopen maand bij Studio Blique. Onze topseller was een blazer van King Louie in het oranje/rood (99,95). Daarnaast springen een T-shirt van Claudia Sträter met gekleurde print (69,95) en een gemêleerde aquakleurige trui van Betty Barclay (79,-) eruit in de topseller lijst.”

“Het zijn alle drie items die bijzonder zijn en qua kleur eruit knallen. Dit soort items heb je nog niet in de kast hangen en tegelijkertijd kun je ze makkelijk combineren met items die wel in je kast hangen. Je merkt dat vrouwen op het moment erg gelukkig worden van bijzondere items.”

Minder

“De standaard broeken of basics zijn dus niet zo interessant maar stoffen, prints en kleuren spreken erg aan en dat verkoopt dan ook goed. De basics staan echt even stil maar ik denk dat dat ook met het weer te maken heeft. Maart vorig jaar was het goed warm en nu is het koud en regenachtig. En in Zeeland – waar het guur kan zijn als het waait – merk je dat er dan niet heel veel behoefte dan is aan nieuwe stuks, behalve als ze heel bijzonder zijn.”

Nieuwe merken

IKKS, Jane Lushka en Giovane zijn sinds kort bij ons nieuw in de collectie gekomen en ze scoren meteen goed. IKKS is meer een jong en stoer merk, het zijn mooie stukken die bijzonder zijn afgewerkt. Jane Lushka is makkelijk draagbaar en heeft items die je goed kan combineren en van een goede kwaliteit.

Klant

“We hebben een grote winkel en we bedienen daarmee ook een hele grote doelgroep, van jong tot oud. Het is belangrijk dat klanten zich prettig voelen en profiteren van onze jarenlange ervaring. We proberen extra klanten te trekken door een groot assortiment neer te zetten – van mode tot accessoires voor in huis – en speciale dagen te organiseren. Laatst hadden we bijvoorbeeld Denim Days waarbij er allerlei activiteiten rondom jeans plaatsvonden.”

Onderscheidend karakter

“Het gaat momenteel minder in de mode landelijk, maar ik denk dat wij een grote toekomst zien omdat wij ons onderscheiden van andere winkels door dicht bij de klant te staan. Mensen komen dan ook langs voor een kopje koffie of een cadeautje voor een vriendin. Je moet er elke dag veel lol in hebben. Daarnaast doen we ook veel voor de stad, ik denk dan ook dat het belangrijk is om betrokken te zijn met de plaats waar je in zit.”