TOP

Bestseller Vrouwenmode: Casualz [interview]

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Nelleke Arts-Mank, eigenaar van vrouwenmodewinkel Casualz in Den Bosch. “Wij verkopen veel rokjes met daarop een dikke trui.”

Nelleke Mank, eigenaar van vrouwenmodewinkel Casualz in Den Bosch: “De katoenen truien lopen erg goed, vooral de Clarice van Modström ( 85,-) en een van Rich & Royal ( 90,-). Veel mensen kunnen niet tegen wol dus dan is katoen een goede uitkomst. Daarnaast komen de truien ook in ecru wat een fijne tint is. Het is een lichte kleur voor de winter en is goed te combineren met de donkere herfstkleuren. De truien worden veel gecombineerd met rokjes – die vliegen ook de winkel uit. Vooral de Cilly van Minimum (€ 44,95), de leren Folly Skirt van Soaked in Luxury (€ 139,95) en de Noemi van Pepe Jeans (€ 69,95). Gecombineerd met een panty en afgestyled met een Chelsea boot, biker boot of een sneaker.”

“Wij verkopen broeken in het algemeen altijd goed. Vooral de Levi’s 710 (tussen de €100,- en €120,-) is haast uitdelen. Dat komt puur en alleen om de pasvorm en om het materiaal. Ze zitten perfect, ze lopen niet uit en door de dikkere stretch stof zie je niet ieder oneffenheidje in de benen. Skinny jeans zorgt bij ons toch nog voor 80 procent van de omzet, maar we verkopen ook bootcut jeans goed.”

Minder

“Er is niet een bepaald item dat we minder goed hebben verkocht, het enige dat dat we niet de winkel uit krijgen is de kleur bordeaux. We hadden er al weinig van ingekocht, maar wat we ervan hebben, verkoopt haast niet door. Hele basic items gaan ook niet zo hard. Er moet wel wat mee gebeuren door middel van details.”

Nieuw

“Ik heb nu voor het eerst Twist & Tango binnen. Het is een Scandinavisch merk met het prijsniveau van Aaiko – dus boven in het middensegment. Wat ik opvallend aan de kleding vind, is dat ze leuke prints hebben, mooie kleuren en vrouwelijke vormen. Het past op deze manier heel goed naast Aaiko, alleen heeft het een iets Scandinavischere twist.”

Stijgende lijn

“Casualz in nu negen jaar open en we zijn al negen jaar aan het groeien. We hebben totaal geen last gehad van de crisis. Omdat het zo goed gaat, kan ik veel inkopen waardoor ik iedere week nieuwe spullen binnen krijg. Veel klanten komen hierdoor iedere week langs. Daarnaast helpen we onze klanten goed. Dat klinkt misschien cliché, maar we hebben genoeg klanten die hier over de vloer komen omdat ze hier ècht geholpen worden. Wat ook helpt is om actief te zijn op social media. We zetten iedere week een aantal posts op Facebook met nieuwe items die binnen zijn gekomen.”