TOP

Bestseller Vrouwenmode: A’Liek Vrouwen [interview]

Ook benieuwd naar wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week vroeg Textilia het aan Angelique Peters, eigenaar van vrouwenmodewinkel A’Liek Vrouwen in Elst. “Ik geef liever mijn klanten in de winkel extra aandacht dan dat ik die energie in online steek en ik denk ook dat dat de toekomst is.”

Angelique Peters, eigenaar van vrouwenmodewinkel A’Liek Vrouwen in Elst: “Ik zit momenteel in het laatste deel van de uitverkoop. Ik laat de nieuwe collectie meestal gespreid en wat later binnenkomen omdat ik het anders te rommelig vind met de opruiming erbij. Ik heb wel wat geleverde lentekleding. Daar loopt de Doris-jurk van Kyra & Ko (€ 119,95) erg goed. Qua pasvorm is hij geweldig, ook voor vrouwen met iets meer rondingen. Wij verkopen veel aan de 35-plus vrouw en we letten enorm op pasvorm. Het moet niet te strak om de buik zitten, het moet zowel geschikt zijn voor een speciale gelegenheid als een normale dag en de collecties moeten met elkaar te combineren zijn. Kyra brengt een totaalplaatje en dat werkt.”

“Ook een tuniek van Summum (€ 119,95) verkoopt goed. Hij valt mooi recht, is niet te getailleerd en wordt vaak gecombineerd met een tregging. Vooral de leather look treggings van Secc Women staan er perfect bij. De pasvorm is fijn omdat ze net iets hoger vallen. Secc heb ik nieuw toegevoegd aan onze collectie. Het is gericht op de 35-plus vrouw en is stoer, maar ook vrouwelijk. Het past super in de rest van de winkel.”

Minder

“Ik had meer verwacht van de kokerrok, die verkoopt lastig. Je ziet dat merken als Penn & Ink veel strakke rokken brengen en daarom had ik er ook veel hoop voor. Het liep in het begin van de winter wel, maar nu ineens niet meer. De blazers doen het ook minder dit najaar.”

Accessoires

“Ik ben meer gaan uitbreiden in accessoires, van tassen tot kaarsenstandaards. Ik ben vorig jaar uitgebreid van 100 m² naar 200 m² omdat mijn buurman vrij kwam en ik wilde meer beleving creëren in de winkel. Ik houd vast aan mijn merken, maar ik heb het meer aangekleed. Het anders presenteren geeft rust in de winkel. Ik wil klanten ook langer in de winkel houden door middel van een grote koffietafel en de accessoires.”

Online

“Wat ik lastig vind is het gebruik van internet – niet alleen van andere retailers, maar ook van de merken zelf. Klanten staan bij ons een uur in de winkel, krijgen een kop koffie en aangepast advies. Dan vind ik het zuur als een klant voor vijftien euro goedkoper online gaat bestellen waar wij bij staan. Ik wil zelf echter niet online gaan. Dan klopt je voorraad niet meer als ze veel bestellen en twee weken later alles terug brengen. Ik geef liever mijn klanten in de winkel extra aandacht en ik denk ook dat dat de toekomst is.”