TOP

Bandolera gaat verder als BBandolera

Dit voorjaar heeft Mirjam Cornelisse, voormalig medewerker van Bandolera, de merknaam en alle bijbehorende rechten overgenomen van het modebedrijf dat afgelopen januari failliet ging. “We willen niet terugkijken, maar vooruit”, zegt Cornelisse in een interview met Textilia.

De nieuwe eigenaar gelooft in de potentie van het merk. “We hebben er ongelofelijk veel zin en we hebben veel ideeën. De vrouwelijke consument heeft behoefte aan een bijzondere, verrassende en kwalitatieve collectie. En dat kunnen wij bieden met het nieuwe BBandolera.

Kwaliteit
Cornelisse doorliep in twaalf jaar diverse functies bij Bandolera, waarbij ze onder andere verantwoordelijk was voor productmanagement en inkoop. Nu zet ze zich samen met een team van voormalige Bandolera-collega’s in om de collectie in no time weer op de markt te krijgen. Jan Lems, oprichter en oud-eigenaar fungeert als adviseur. Design en het technische team uit de succesperiode van het merk is onder meer aangetrokken om het oorspronkelijke niveau weer te doen herleven.

Volgens Cornelisse zijn kwaliteit en een goede pasvorm twee van de belangrijkste pijlers voor de collectie. “Net als vroeger hebben we veel aandacht voor de perfecte pasvorm en hoogwaardige stoffen”, zegt Cornelisse. “We doen geen concessies aan de materialen.” Om de kwaliteit op de langere termijn te waarborgen wil de onderneming bewust werken met een selecte groep medewerkers en producenten. “De juiste mensen zitten nu op de juiste plek”, verklaart Cornelisse. “We houden de lijnen kort en persoonlijk. Door de kostenbewuste organisatie hebben we ook direct veel slagkracht.”

Zomer 2014
Voor zomer 2014 overheerst een uitgesproken mix van kleuren, van zachte sorbettonen tot neon details. Expressief zijn ook de vele opvallende prints met Aziatische-, urban exotics- en moderne geometrische invloeden. “Vrouwelijk en comfortabel zijn de casual drawstring broeken in vloeiende stoffen die gecombineerd worden met oversized tops. Andere blikvangers zijn onder meer de casual blouson, de vrouwelijke fifties jurkjes, een aangesloten kokerrok met hoge split en korte bolerojasjes voor een pittig, modisch effect”, aldus Cornelisse.

In totaal biedt BBandolera gemiddeld vijfendertig items per collectie. Per seizoen zijn er vier levermomenten en op termijn wordt dit mogelijk verder uitgebreid met flashprogramma’s. De prijzen blijven gelijk, maar de marges zijn verhoogd van 2,7 tot 3.1.

De nieuwe collectie is te zien in de nieuwe showroom in het World Fashion Centre in Amsterdam (Toren 4.8.05), de Modefabriek in RAI Amsterdam (14-15 juli 2013) en Gallery in Düsseldorf (19-22 juli 2013).

Verkoopinformatie:
06-46694055