TOP

Balr. zoekt nieuwe investeerders: ‘Het gaat erom dat je vernieuwend blijft en je grenzen verlegt’

Lifestylemerk Balr. is actief op zoek naar nieuwe investeerders om het merk verder te laten groeien. "Balr. bevindt zich in een fantastische fase. We zijn enorm gegroeid in de afgelopen jaren."

Aandeelhouder Gregory van der Wiel heeft zijn aandelen in Balr. verkocht, waardoor een aandelenpakket vrijkomt. Investeerders hebben hierdoor de mogelijkheid om een minderheidsbelang van maximaal twintig procent in Balr. en/of het snelgroeiende voetbalplatform 433 te kopen. 

 

Wereldwijd netwerk

Balr. ceo Juul Manders laat weten dat het bedrijf het afgelopen jaar al diverse verkennende gesprekken voerde met een aantal partijen. Op dit moment is er geen concreet contact met geïnteresseerden. Manders: “we zijn op zoek naar partijen met ervaring in de (internationale)fashionretail en met een wereldwijd netwerk. We zien bijvoorbeeld dat Amerika dagelijks in de top 5 van onze verkoop staat.”

 

Jaarlijks verdubbeld

Manders: “Balr. en 433 bevinden zich in een fantastische fase. We zijn enorm gegroeid in de afgelopen jaren. Nu willen we dit opgebouwde momentum gebruiken om de groei nog verder aan te jagen.” Balr. heeft sinds de oprichting in 2013 de omzet jaarlijks verdubbeld naar ruim 15 miljoen euro in 2018. De onderneming heeft de ambitie deze opwaartse lijn voort te zetten via de webshop Balr.com, maar ook via nieuwe eigen winkels en de wholesale. 

 

Textilia 10

In Textilia 10, die vrijdag 3 augustus uitkomt, vertelt mede-eigenaar- en oprichter Demy de Zeeuw meer over de laatste twee speerpunten: de te openen eigen winkels in binnen- en buitenland en de stappen die Balr. maakt op wholesalegebied. Zo zegt hij: “Je moet collecties ver vooruit produceren en alles voorfinancieren. Hier is tijd, geld en de juiste kennis voor nodig. We waren simpelweg nog niet klaar voor dat strakke ritme. Nu zijn we dat wel en stonden we in juli voor het eerst op de vakbeurs Premium in Berlijn. We zien in onze verkoop dat Duitsland een van onze beste markten is, dus daar liggen nog superveel kansen.” 

 

Succes

Daarnaast gaat De Zeeuw in op het geheim achter het succes van het merk: “Het gaat erom dat je vernieuwend blijft, je grenzen verlegt, dat je dingen doet waarover wordt gepraat. Daar ligt onze kracht. En ontzettend belangrijk: je moet weten wat je doelgroep leuk vindt en dat weten wij heel goed.”

 

Balr premium

Balr. als debutant op Premium, Berlijn in juli 2018.

Balr Premium 2

Balr premium 3