TOP

Balr. opent eerste fysieke winkel in de Kalverstraat

Sportfashionmerk Balr. opent begin november 2016 zijn eerste winkel in de Amsterdamse Kalverstraat. Oud-Voetballer en mede-oprichter Demy de Zeeuw wil meer fysieke winkels openen. "Onze producten komen pas echt mooi uit als je ze in handen hebt."

De eerste winkel van het sportfashionmerk Balr. telt twee verdiepingen, weet Quotenet te melden. Hier gaat het merk eigen kleding- en lifestyleartikelen verkopen. Het gaat om een huurcontract voor twee jaar.

Londen

Balr. ambieert al langer een eigen, stenen winkel. In een interview met Textilia een jaar geleden liet oud-voetballer en mede-oprichter Demy de Zeeuw al weten zijn pijlen te richten op onze hoofdstad. “De plannen waren er altijd al”, vertelt hij. “We hebben zoveel mooie producten en hoe goed je deze ook fotografeert, ze komen pas echt mooi uit als je ze in je handen hebt. Ik sluit ook niet uit dat er meerdere winkels komen, maar dan wel in het buitenland. Vooral Londen trekt ons heel erg.”

Hotel en restaurants

Het merk groeit hard en de lat ligt hoog. Uiteindelijk wil Balr. uitgroeien tot een internationaal A-merk met eigen winkels in topsteden. De Zeeuw: “Maar ook met een Balr. hotel of restaurants. We bestaan pas drie jaar, maar de ambitie is heel erg groot.” De verkoop houdt het sportfashionmerk in eigen beheer. Het label komt dan ook niet in andere webshops of stenen winkels te liggen.

Grote artiest

Balr. is in 2013 opgericht door De Zeeuw en de voetballers Eljero Elia, Gregory van der Wiel. Samen met nog twee andere partners, Juul Manders en Ralph de Geus is De Zeeuw verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Momenteel ligt de focus op het aannemen en aanstellen van personeel, ook voor de nieuwe winkel. Er werken nu bijna vijftig mensen bij het bedrijf waarvan het hoofdkantoor in Alkmaar is gevestigd. ”Het is druk zat”, aldus De Zeeuw. “Er komen ook nog twee lanceringen van nieuwe producten met een grote artiest en een groot merk. Nee, daar mag ik nog niks over zeggen.”

Kinderlijn

Balr. is steeds populairder aan het worden onder de jeugd, voornamelijk tieners. “Ik denk dat dat komt doordat we goede kwaliteitsproducten maken met een goede indentiteit”, verklaart De Zeeuw. “En die worden ook nog eens gedragen door influencers waar jongeren tegenop kijken.” Hiermee doelt hij op mensen als topvoetballer Angel di Maria van Paris Saint Germain, dj’s Martin Garrix en Tiësto en spelersvrouw Yolanthe Sneijder-Cabau. Toch staat een eigen kinderlijn niet bovenaan het verlanglijstje. “We willen eerst een grote speler worden met dames- en herencollecties. Maar ik sluit niet uit dat we ooit ook met kinderen komen.”

Eén miljoen Instagram-volgers

Online timmert Balr. ook aan de weg. Op Instagram heeft het label sinds eind september 1 miljoen volgers. Ook op Snapchat converteert het merk goed, meldt Marketingfacts. De Zeeuw: “We zorgen voor content die slaat aan bij onze doelgroep.”