TOP

Asics kiest voor 180 Amsterdam

180 Amsterdam is het bureau dat voor Asics de wereldwijde communicatie rond de Olympische Spelen van Londen gaat verzorgen. Het bureau werd uitgekozen na een pitch die vorig jaar zomer al begon.

Nog minder dan anderhalf jaar en dan is het zo ver: dan worden in Londen de Olympische Spelen gehouden. Voor veel sportmerken is dit een evenement waarvoor ze graag alles uit de kast trekken. Er staan ons grote campagnes te wachten en de bureaus die die mogen uitvoeren, worden nu alvast gekozen.

Asics maakte onlangs bekend in zee te gaan met 180 Amsterdam voor de introductie van de nieuwe Asics-collecties in 2011 en 2012. Voor de campagne rond de Olympische Spelen worden verschillende media ingezet. Het bureau maakt hierbij gebruik van het Asics-thema ‘Sound Mind Sound Body’.

 

Ultiem platform

Asics is bij de keuze voor 180 Amsterdam niet over één nacht ijs gegaan. “De Olympische Spelen zijn een ultiem platform om onze passie voor sport te delen. 180 weet wat dat betekent”, zegt Michael Price, Europese Marketing Directeur bij Asics in het vakblad Adformatie. Kevin Dundas, managing partner bij 180, denkt alvast na over de Asics-campagne in de aanloop naar de Olympische Spelen. “Het thema ‘Sound Mind Sound Body’ past mooi bij de kernwaarden van de Olympische Spelen. Voor ons is dit een mooie kans om terug te keren in de sportcategorie.”